תוכניות 2005 לטיפול במגזר הבדואי יצאו לדרך

משרדי הממשלה יקצו כ- 210 מיליון ₪ לטיפול במגזר הבדואי בשנת 2005;אולמרט:"אני רואה בפתרון סוגיית הבדואים בנגב עניין מרכזי ובמידה רבה אף תנאי הכרחי להמשך פיתוחו ושגשוגו של הנגב כולו"


00:00 ,28.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

משרדי הממשלה יקצו כ- 210 מיליון ₪ לטיפול במגזר הבדואי בשנת 2005;אולמרט:"אני רואה בפתרון סוגיית הבדואים בנגב עניין מרכזי ובמידה רבה אף תנאי הכרחי להמשך פיתוחו ושגשוגו של הנגב כולו"
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט, קיים אתמול מפגש עבודה של הצוות הבינמשרדי בראשותו בנושא התוכנית לטיפול במגזר הבדואי בנגב. בדיון השתתפו מנכ"לי משרדי הממשלה ונציגיהם (תחבורה, חינוך, דתות, בריאות, משפטים, פנים ומשטרת ישראל).
 
השר אולמרט אשר מונה על ידי הממשלה להיות השר הממונה על תוכנית הממשלה לטיפול במיגזר הבדואי בנגב הסביר את החשיבות העליונה שמייחס רוה"מ, אריאל שרון, והממשלה כולה לטיפול במגזר הבדואי בנגב וליישום מלא של החלטת הממשלה מיום ( 9/4/03).
 
נציגי המשרדים השונים הציגו בפני השר אולמרט את תוכנית משרדיהם לשנת 2005 בנושא יעדים ומטרות פעולה.
 
השר אולמרט הציג את הערכות משרדו לקראת שנת 2005, הערכות שיש בה כדי להביא למפנה משמעותי ולהעלאת הסוגיה על מסלול של פתרון באמצעות הקמת מטה פעולה שיורכב מנציגי מרבית משרדי הממשלה בראשותו של ניצב בדימ' יהודה בכר.
 
בימים אלה מגבש משרד התמ"ת עם נציגי המגזר תוכנית אב לתעסוקה במגזר הבדואי בנגב. בישום התוכנית מתוכננת השקעה של חצי מיליון ₪. עוד מקצה משרד התמ"ת בשנת 2005 פעילות במסלולי הכשרה מקצועית בישובים הבדואים בהשקעה כוללת של כ – 8 מיליון ₪ וכן פעילות באזורי פיתוח בישובי המגזר בהשקעה של כ- 2.3 מיליון ₪.
 
יצויין כי לפני כחודשיים נחתם הסכם במעמד השר אולמרט להקמת אזור תעסוקה משותף בצומת שוקת, ההסכם נחתם בין ארבעת הרשויות המקומיות ששטח שיפוטן גובל בצומת שוקת: לקיה, חורה, מיתר והמועצה המקומית בני שמעון.
 
"אני רואה בפתרון סוגיית הבדואים בנגב עניין מרכזי ובמידה רבה אף תנאי הכרחי להמשך פיתוחו ושגשוגו של הנגב כולו" אמר אולמרט.
 
יצויין כי לשנת 2005 מיועד תקציב של כ- 210 מיליון ₪ לטיפול במגזר הבדואי בנגב. השר אולמרט פנה לאחרונה לרוה"מ וביקש הגדלה משמעותית של תקציבי משרדי הממשלה למגזר הבדואי ב- 300 מיליון ₪.
 
עוד הוסיף השר אולמרט כי הוא רואה בפתרון סוגיית המגזר הבדואי בנגב עניין בעל חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה ויפעל בנושא באופן אישי.
 
במסגרת הדיון סוכם על קיצור הליכים בירוקראטיים על מנת להאיץ את פתרון הבעיה, על הגדלת המשאבים והתקציבים לשנת 2005 לצורך השקעות בחינוך,בריאות ,רווחה ושיפור איכות החיים ביישובי הבדואים ועל הגדלת התקציבים בתחום התשתיות-כבישים,ביוב,מים.
 
עוד אמר השר אולמרט כי יש להעלות על סדר היום הציבורי את אזור הנגב ולשם כך צריך לקדם השקעות בנגב, קידום פרויקטים לאומיים בנגב ובכלל זה-סלילת כביש חוצה ישראל מצומת בית קמה דרומה, הרחבת הכביש מצומת תל שוקת לערד לכביש בן ארבעה נתיבים, סלילת מסילת הרכבת מערד לבאר שבע והעתקת בסיסי צה"ל ומפעלי תע"ש.