תביעות של מפעלים עדיין מצויות בטיפול

תביעות תלויות בסך של כ-6 מליון שקל, שנתבעו בעבר מהקרן ההדדית של המעסיקים, ע"י מפעלי התעשייה חברי התאחדות התעשיינים - עדיין מצויות בטיפול. כך מסר פנחס רימון, יו"ר הנהלת הקרן ההדדית של המעסיקים, לקראת האסיפה הכללית של הקרן, שתתקיים ב-19 בינואר 2006, בבית הת


00:00 ,10.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

תביעות תלויות בסך של כ-6 מליון שקל, שנתבעו בעבר מהקרן ההדדית של המעסיקים, ע"י מפעלי התעשייה חברי התאחדות התעשיינים - עדיין מצויות בטיפול. כך מסר פנחס רימון, יו"ר הנהלת הקרן ההדדית של המעסיקים, לקראת האסיפה הכללית של הקרן, שתתקיים ב-19 בינואר 2006, בבית התעשיינים בתל-אביב.
 
רימון ציין, כי  בשנת 2004 אירעו אצל חברי הקרן 9 סכסוכי עבודה מהם 6 סכסוכים שלא התפתחו לשביתות או שלא הצדיקו הגשת תביעות בגינם. 2 סכסוכים התפתחו לשביתות, עבורם שלמה הקרן דמי נזיקין בסך של כ-7.2 מליון שקל.
 
בתוך כך לחברה בענף המתכת, שלמה הקרן כ-28 אלף שקל, ולחברה בענף הכימיה - שלמה הקרן - 6.93 מליון שקל.
 
רימון ציין, כי הקרן ההדדית של המעסיקים נוסדה בשנת 1966 והינה אגודה רשומה אשר בסיס ההצטרפות אליה הינו וולונטרי, אך כל חבר בקרן חייב להיות חבר בהתאחדות התעשיינים ולפיכך גם חבר בהתאחדות התעשיינים חייב להיות חבר בקרן.
 
אחת המטרות העיקריות של הקרן, הינה לתמוך בהסכמי העבודה שנחתמו בין נציגות המעסיקים ונציגות העובדים ולמנוע חריגות מהם. וכן להוות כלי מרכזי לגיבוי מדיניות יחסי-העבודה של התאחדות התעשיינים (כגון אי תשלום דמי שביתה).
 
הנהלת הקרן מורכבת ממנהלים בתעשייה. ליד הנהלת הקרן פועלות שלוש וועדות קבועות: וועדת כספים, וועדת נזיקים, וועדת ביקורת.
 
חבר בקרן זכאי לפיצוי עבור נזק מוגדר שנגרם למפעל, כתוצאה מהפסקות או האטת  הייצור התקין הנובע משביתה, השבתה, שביתה חלקית, שביתת - האטה וכדומה, לאחר תקופת הכשרה מתאימה.
 
התעשיינים רואים בקרן, גורם מייצב ומאזן במערכת יחסי העבודה. ב-39 השנים שהיא קיימת, סיפקה הקרן ההדדית של המעסיקים גיבוי לעמדות המעסיקים במשאים ומתנים שנוהלו הן ברמה הארצית והן ברמה המפעלית ומנעה, ללא ספק, סכסוכי עבודה או הקטינה את נזקי הסכסוכים.