תאגיד בומברדייה נכנס לפעילות מחקר ופיתוח לתאגידים רב לאומיים בישראל

ביום ראשון הבא יחתמו שר התמ"ת והמדען הראשי על הסכם שיתוף פעולה עם התאגיד הרב לאומי, המייצר קרונות וקטרי רכבת ומטוסים


00:00 ,18.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת בומברדייה, אחת מיצרניות הרכבות הגדולות בעולם, נכנסת לפעילות מחקר ופיתוח בישראל במסגרת המסלול לשיתוף פעולה במו"פ עם תאגידים רב–לאומיים בלשכת המדען הראשי.
 

המדען הראשי במשרד התמ"ת, אבי חסון, סגן נשיא לניהול פרויקטים והמדען הראשי בחברת Bombardier Transportation יוזף דופלבאוור, ומנכ"ל בומברדייה ישראל יוסי דסקל, יחתמו ביום ראשון הקרוב על הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי. הטכס ייערך במעמד שר התמ"ת שלום שמחון.

שמחון: "עצם העובדה שחברה בסדר גודל של בומברדייה מצטרפת למסגרת השת"פ מהווה ציון דרך משמעותי הן ללשכת המדען הראשי והן לתעשייה הישראלית כולה, שכן הוא מצביע על האטרקטיביות הרבה של הטכנולוגיה הישראלית בעיני גורמים כלכליים מובילים בעולם".

חסון: "ההסכם עם בומברדייה הוא בעל חשיבות גבוהה לישראל, שכן מדובר בחברת ענק. לשכת המדען הראשי עושה מאמצים ניכרים להביא לישראל חברות גדולות לביצוע מו"פ בתחומים מגוונים, ולא רק בהייטק. ההסכם עם בומברדייה הוא שלב משמעותי ביותר בכיוון זה. בומברדייה היא החברה הראשונה בתחום התחבורה המסילתית, והשנייה בתחום הרכב והתחבורה (הראשונה היתה רנו), המצטרפת למסגרת השת"פ עם תאגידים בלשכת המדען הראשי".


בסך הכל, חתמו עד היום 20 תאגידים רב לאומיים על הסכם השת"פ עם המדען הראשי. בין התאגידים: אינטל, אורקל, IBM, אלקטל, ג'נרל אלקטריק, פיליפס, מיקרוסופט, אבוט, HP, קוקה קולה, רנו-ניסן ועוד. ההסכם עם בומברדייה הוא ההסכם ה-21 במסגרת זאת.


על פי ההסכם, המדען הראשי מסייע לחברה רב לאומית באיתור טכנולוגיות ישראליות העונות לצורכי התאגיד ומעניק תמיכה כספית למימון המו"פ הנדרש להשלמת הפיתוח.

התאגיד הרב לאומי תומך בפרויקט המשותף בשווה ערך למענק המדען, אם בהשקעה כספית ואם דרך השאלת ציוד פיתוח, יעוץ טכנולוגי ורגולטורי, הכוונה שיווקית וכו'. בדרך זו עוזר התאגיד לחברה הישראלית לצמוח ופותח בפניה אפשרויות שיווק בחו"ל.
 

"בומברדייה" היא חברה רב לאומית קנדית, שהוקמה בשנת 1942. החברה פועלת בתחום התחבורה ומייצרת רכבות ומטוסים, כשהיום היא יצרנית הקטרים והקרונות הגדולה בעולם, ובתחום האוויר ותעופה היא היצרנית השלישית בגודלה בעולם. החברה מעסיקה כ-67 אלף עובדים בלמעלה מ-60 מדינות. צבר ההזמנות שלה עומד על למעלה מ-50 מיליארד דולר.

החברה החלה את נוכחותה בישראל ב-1999, כשזכתה במכרז לאספקת קרונות הקומותיים (double deck) לרכבת ישראל. ב-2003 הפכה נציגות החברה לחברה בת בשם בומברדייה ישראל, בה מועסקים כיום כ-20 עובדים. לאחרונה זכתה החברה במכרז נוסף, על פיו היא מספקת לרכבת-ישראל 150 קרונות נוסעים נוספים מסוג double deck, בשווי כולל של 210 מיליון אירו. לחברה תוכניות לפתח בישראל את תעשיית הרכבות, כולל יצור ותחזוקה, וכן את התעשיה התומכת בתעשיית הרכבות. ההסכם שנחתם היום עם לשכת המדען הראשי הוא אחד הכלים ליישום כוונה זאת.