שת"פ בין קוריאה לישראל בשוק הפלדה

יצרן הפלדה הקוריאני פוסקו נכנס לפעילות מחקר ופיתוח בישראל, במסגרת המסלול לשת"פ ומו"פ עם תאגידים רב לאומיים. מחזור המכירות של החברה על כ-33 מיליארד דולר, כשליש מייצוא


00:00 ,18.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

יצרן הפלדה הקוריאני פוסקו נכנס לפעילות מחקר ופיתוח בישראל, במסגרת המסלול לשת"פ ומו"פ עם תאגידים רב לאומיים. מחזור המכירות של החברה על כ-33 מיליארד דולר, כשליש מייצוא
 
יצרן הפלדה הקוריאני פוסקו מצטרף למסלול לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב - לאומיים. אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת, וצ'אנג ג'ון-יאנג, מנכ"ל פוסקו, חתמו היום (יום א') על הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי.
 
אופר ביקר לראשונה בפוסקו בשנת 2008 במהלך כינוס מועצת המנהלים של קרן קוריאה-ישראל לשת"פ במו"פ תעשייתי KORIL. הוא ציין כי פוסקו היא החברה הקוריאנית הראשונה והחברה הראשונה מהמזרח הרחוק כולו, המצטרפת למסגרת שת"פ עם תאגידים בלשכתו.
 
פוסקו היא היצרנית השניה בגודלה בעולם, והרווחית ביותר באסיה. זו חברה רב-לאומית שנוסדה בשנת 1968 כיוזמה של ממשלת קוריאה אשר ביקשה להקים תעשיית פלדה עצמאית, שתספק את צרכי תעשיית הספנות והרכב שהחלו להתפתח במדינה. ביחד עם תעשיות אלה, מהווה פוסקו את אחד מעמודי התווך של הפיתוח התעשייתי בקוריאה בארבעים השנה האחרונות. המטה הראשי של החברה נמצא בפוהנג, קוריאה, ומייצרת מוצרי פלדה שונים לתעשיות הבנייה, צינורות, רכב, אוניות ועוד. בשנה האחרונה עמד מחזור המכירות של החברה על כ- 33 מיליארד דולר, כשליש מזה מייצוא.
 
מסלול התאגידים בלשכת המדע"ר מציע מסגרת ייחודית לשת"פ טכנולוגי בין חברות ישראליות לתאגידים רב-לאומיים. על פי ההסכם, המדען הראשי מסייע לחברה רב-לאומית באיתור טכנולוגיות ישראליות העונות לצורכי התאגיד, ומעניק תמיכה כספית למימון המו"פ הנדרש להשלמת הפיתוח. התאגיד הרב-לאומי תומך בפרויקט המשותף בשווה ערך למענק המדע"ר, אם בהשקעה כספית ואם דרך השאלת ציוד פיתוח, ייעוץ טכנולוגי ורגולטורי, הכוונה שיווקית ועוד.  בדרך זו עוזר התאגיד לחברה הישראלית לצמוח ופותח בפניה אפשרויות שיווק בחו"ל.
 
עד היום חתמו 18 תאגידים רב-לאומיים על הסכם השת"פ עם המדען הראשי, ביניהם: אבוט, אינטל, אורקל, איי.בי.אם, ג'נרל אלקטריק, בי.טי, דויטשה טלקום, מיקרוסופט, מרק, HP, קוקה קולה, רנו-ניסן ועוד.