שרי האוצר והתמ"ת סיכמו על הקמת צוות משותף לבחינת דרכים לעידוד השקעות בישראל

הצוות יבחן בין היתר את צורכי המשק, ההתפתחויות הגלובליות ואת מדיניות הממשלה בדבר חיזוק הפריפריה. הצוות יגיש מסקנות עד 15 באוקטובר


00:00 ,12.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הצוות יבחן בין היתר את צורכי המשק, ההתפתחויות הגלובליות ואת מדיניות הממשלה בדבר חיזוק הפריפריה. הצוות יגיש מסקנות עד 15 באוקטובר
 
שר האוצר רוני בר און, ושר התמ"ת אלי ישי סיכמו לאחרונה על הקמת צוות משותף לבחינת דרכים לעידוד השקעות בישראל. זאת לאור העובדה כי תוקף מסלול המענקים הקיים כיום בחוק עידוד השקעות הון יפוג ב-31.12.07.
 
שר האוצר רוני בר-און, אמר כי חשוב להגיע לתוצאה שתוביל להמשך הגדלת היקף ההשקעות והתעסוקה בישראל תוך שימת דגש על הפריפריה ושיפור האטרקטיביות של ישראל בשוק הגלובלי. בר-און הוסיף כי הנחה את אנשיו לגבש מודל חדש לעידוד השקעות בישראל שיוביל להשגת יעדים אלו.
 
סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי אמר כי יש לחזק את כלי הסיוע במסגרת חוק עידוד השקעות הון. עוד ציין השר ישי כי המשק הישראלי התפתח מאד בעשורים האחרונים אולם עדין נותרו פערים ניכרים בין מרכז הארץ לאזורי הפריפריה צפון ודרום והעיר ירושלים. כמו כן, פתיחת הכלכלה הישראלית לשוקי העולם האיצה את שילוב המשק ישראלי בכלכלה העולמית ואת האפשרויות של חברות ישראליות להשקיע בחו"ל, כדי להעצים ולשמר את ההשקעות בתעשייה המקומית מול התחרות העולמית.
 
הצוות יבחן בין היתר את צורכי המשק, ההתפתחויות הגלובליות ואת מדיניות הממשלה בדבר חיזוק הפריפריה.
 
בראש הצוות יעמדו הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר ומנכ"ל משרד התמ"ת, גבי מימון, ויהיו בו חברים נציגי משרדי האוצר, התמ"ת ורשות המסים. הצוות יעבוד בשיתוף פעולה עם הגורמים והגופים הרלוונטיים בממשלה ומחוצה לה. השרים הנחו את הצוות להגיש המלצותיו עד ל-15.10.07.