שרגא ברוש: על משרד התמ"ת להקים קרן של כ-20 מיליון דולר לעידוד העיצוב והחדשנות בתעשייה

יו"ר מכון היצוא: הקרן תביא לגידול של כ-500 מיליון דולר בשנה ביצוא התעשיות המסורתיות- הפלסטיקה, הגומי, המזון, הטקסטיל והאופנה, הרהיטים, הקרטון הנעליים ועוד, ולתוספת של כ-5,000 מועסקים חדשים בשנה


00:00 ,02.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מכון היצוא: הקרן תביא לגידול של כ-500 מיליון דולר בשנה ביצוא התעשיות המסורתיות- הפלסטיקה, הגומי, המזון, הטקסטיל והאופנה, הרהיטים, הקרטון הנעליים ועוד, ולתוספת של כ-5,000 מועסקים חדשים בשנה.
 
"על משרד התמ"ת להקים קרן של כ-20 מיליון דולר, במסגרת המדען הראשי, לעידוד העיצוב והחדשנות בתעשייה". כך טוען שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא, לקראת פתיחת שבוע העיצוב והחדשנות בין התאריכים 5 - 8 בינואר 2005, שיערך בגני התערוכה בתל אביב.
 
ברוש מסביר כי עם הקמת הקרן, התעשיינים מצידם ישקיעו אף הם כ-20 מיליון דולר לעיצוב ולחדשנות, דבר שיביא לגידול שנתי של כ-500 מיליון דולר ביצוא התעשייתי של התעשיות המסורתיות - הפלסטיקה, הגומי, המזון, הטקסטיל והאופנה, הרהיטים, הקרטון, הנעליים, המתכת והחשמל ועוד. וכן לתוספת של כ-5,000 מועסקים חדשים בשנה בתעשיות אלו.
 
ברוש מדגיש כי התעשייה הישראלית איננה יכולה להתחרות בעולם במחירים הזולים, במדינות שבהן שכר העבודה וההוצאות הבסיסיות נמוכים בהרבה מאשר בישראל. לכן על התעשיות המסורתיות לפתח מוצרים חדשניים ומעוצבים בצורה ייחודית ומקורית, כדי להתמודד בהצלחה בשוקי העולם התחרותי.
 
"אנו מצליחים בכך בפלסטיקה, בעיצוב בגדים ומוצרי טקסטיל, ביינות בוטיק ייחודיים ובתכשיטים, אומר ברוש. אין שום סיבה שיותר ויותר ענפים ומפעלים בתעשיות המסורתיות בארץ לא יפרצו קדימה בשוק הגלובלי. על התעשייה הישראלית ליצור שם עולמי  לא רק בתעשיית ההיי-טק, גם התעשייה המסורתית לא נס ליחה- השקעה בעיצוב ובחדשנות תוכל לסייע לכך", אומר יו"ר מכון היצוא.
 
שבוע העיצוב הישראלי מתקיים ביוזמת חברת פלג תים מערכות, ובשיתוף משרד התמ"ת, מכון היצוא והתאחדות התעשיינים.
 
במקביל לתערוכות המסורתיות, יוצגו השנה לראשונה, ביתן משרד התמ"ת ומכון היצוא, ביתן האקדמיות לעיצוב, ביתן לעיצוב תעשייתי וביתן מעצבים ישראליים.