שרגא ברוש ולשכת התיאום מתנגדים לכוונת האוצר להטיל מס נוסף על המעסיקים

מדובר בהטלת מס עקיף באמצעות העלאת שווי השימוש ברכב צמוד לעובדים. ברוש מעריך כי המגזר העסקי ישלם תוספת שנתית של כ-430 מיליוני שקלים


00:00 ,10.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר בהטלת מס עקיף באמצעות העלאת שווי השימוש ברכב צמוד לעובדים. ברוש מעריך כי המגזר העסקי ישלם תוספת שנתית של כ-430 מיליוני שקלים
 
לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים מתנגדת לכוונת האוצר להטיל באופן עקיף מס נוסף על המעסיקים, זאת באמצעות העלאת שווי השימוש ברכב צמוד לשכירים המקבלים רכב מהמעביד. כך טוען שרגא ברוש, יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים. הדבר גם עומד בסתירה למדיניותו המוצהרת של האוצר להפחית את המסים על עבודה.
 
באשר לכוונת האוצר להפחית, כביכול, את האגרות המוטלות על כלי רכב, נוכל להתייחס כאשר נראה את התוכנית המפורטת, אומר ברוש. האוצר מתכוון להעלות את שווי השימוש ברכב צמוד בכ-3,000 שקל בחודש לשכירים המקבלים רכב מהחברה.
 
ברוש מעריך כי התוספת השנתית הצפויה לעלות העבודה למגזר העסקי כולו נאמדת בכ-430 מיליון שקל, זאת בשל העובדה כי חלק מהמעסיקים נוהגים כיום לגלם את שווי הרכב הצמוד. כך למשל, ברמת שכר של 10,000 שקל המשמעות למעסיק המגלם את שווי הרכב הצמוד, הינה תוספת חודשית של 2,085 שקל (שהם 21%) לשכר העובד.
 
ברוש מדגיש, כי העלאת שווי השימוש ברכב צמוד תטיל מס כבד על השכירים המקבלים רכב מהמעביד ללא גילום. מדובר במס הנאמד ב-17,280 שקל בממוצע לעובד לשנה.
 
ברוש הביע חשש כי מעסיקים שעד כה לא נהגו לגלם את שווי זקיפת ההטבה, יידרשו ע"י עובדיהם לגילום תוספת המס כפיצוי על הגזירה הכלכלית אותה מתכנן האוצר.
 
סה"כ הגידול הצפוי בהכנסות המדינה לשנה באם יצא לפועל מהלך זה, נאמד בכ-800 מיליון שקל, כאשר כשני שלישים מזה נובעים מהמגזר העסקי בלבד.