שרגא ברוש: הקמת המפעלים בפריפריה הביא להעסקתם של עשרות אלפי עובדי תעשייה

בניגוד לטענת שר התחבורה, מאיר שטרית דווקא תמרוץ הקמת המפעלים בפריפריה במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, הביא להעסקתם של עשרות אלפי עובדים בתעשייה באזורים אלו. כך טוען שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים


00:00 ,29.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בניגוד לטענת שר התחבורה, מאיר שטרית דווקא תמרוץ הקמת המפעלים בפריפריה במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, הביא להעסקתם של עשרות אלפי עובדים בתעשייה באזורים אלו. כך טוען שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.
 
ברוש מציין, כי מבדיקה שערכו כלכלני התאחדות התעשיינים מתברר, כי עובדי התעשייה מהווים כ- 30% מכלל המועסקים ביישובי הפיתוח בפריפריה, בצפון ובדרום הארץ, בהשוואה ל-16% בלבד בממוצע הארצי.
 
המשמעות היא, אומר ברוש,שאחוז המועסקים הגבוה בתעשייה לעומת הממוצע הארצי - פער של כ- 15% - מוכיח את ההצלחה של החוק המעניק פיזור תעסוקה קבועה ויציבה.
 
ברוש הדגיש, כי החוק לעידוד השקעות הון מתמרץ משקיעים מהארץ ומחו"ל להשקיע השקעות יציבות וארוכות טווח בארץ, במקום במדינות רבות באירופה, שם התנאים אטרקטיבים הרבה יותר והמדינות נחשבות לפחות מסוכנות להשקעה.
 
נשיא התאחדות התעשיינים ציין עוד, כי חיזוקם של תנאים אטרקטיביים למשקיעים בישראל הינו בעל חשיבות, על רקע מגמה המונהגת בשנים האחרונות להגדלת התמריצים למשקיעים במדינות מזרח אירופה.