שרגא ברוש דורש מפרופ' אורי שני: עדכן את תעריפי המים לכלל הצרכנים

"ירידת תעריפי החשמל שינתה את סל התשומות דבר המחייב את עדכונם של תעריפי המים". מוסיף: העיכוב והכוונה לדחיית ביצוע העדכון השוטף אינם מקובלים ובניגוד לחוק


00:00 ,10.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

"ירידת תעריפי החשמל שינתה את סל התשומות דבר המחייב את עדכונם של תעריפי המים". מוסיף: העיכוב והכוונה לדחיית ביצוע העדכון השוטף אינם מקובלים ובניגוד לחוק
 
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, העביר מכתב חריף לפרופ' אורי שני, יו"ר הרשות הממשלתית למים וביוב, בדרישה לעדכן באופן מיידי את תעריפי המים, בעקבות ירידת תעריפי החשמל; "נודע לנו כי אין בכוונת הרשות לבצע את העדכון באופן מיידי, אלא לערוך בדיקות על ההשפעות וההשלכות של מהלך זה - וזאת בניגוד לחוק".
 
יצוין כי ב-15 בפברואר נכנס לתוקפו בסיס תעריפי החשמל החדש, הקובע הפחתה משמעותית בתעריפי החשמל.
 
שרגא ברוש לפרופ' שני: "מבדיקה שערכנו, עולה שירידת תעריפי החשמל, יחד עם הירידות בערך מדדי המרכיבים הנוספים של סל התשומות, משנים את סל התשומות בשיעור הגבוה מ-3.5%, דבר המחייב לפי חוק את עדכונם של תעריפי המים. נודע לנו  כי אין בכוונת הרשות לבצע את העדכון באופן מיידי, אלא לערוך בדיקות על ההשפעות וההשלכות של מהלך זה".
 
עוד מציין ברוש: "הפחתת המחיר, המגיעה לצרכנים לפי חוק, עשויה להקל ולו במעט על צרכני המים מכל המגזרים ובפרט ממגזר התעשייה, שספגו זינוק חד בתעריפי המים בינואר השנה, וצפויים לספוג עליות נוספות בתעריפים גם בהמשך".
 
מהתאחדות התעשיינים נמסר כי בסדר היום שפורסם לפני דיון מועצת רשות המים ביום 25 במרץ 2010, הופיע למרבה ההפתעה סעיף המבקש לדחות את העדכון השוטף למועד מאוחר יותר. סעיף זה אמנם ירד בהמשך מסדר היום, אך מתברר כי אין בכוונת הרשות לבצע את העדכון באופן מיידי, אלא לערוך בדיקות על ההשפעות וההשלכות של מהלך זה.
 
שרגא ברוש: "העיכוב והכוונה לדחיית ביצוע העדכון השוטף אינם מקובלים והינם בניגוד לחוק וכפי שלא הייתה בעבר כוונה לדחיית עדכונים שוטפים, כאשר משמעותם הייתה דווקא ייקור התעריפים למיטב ידיעתנו אין לדחות כעת את הביצוע. יתר על כן, יובהר שלמיטב בדיקתנו אי ביצוע העדכון מנוגד ללשון החוק".
 
"לפיכך, אנו דורשים לבצע באופן מיידי את העדכון השוטף ולהפחיתם בהתאם לשינוי המחושב בסל התשומות".