שר התשתיות במועדון העסקי: להעביר מפעלים לאיים מלאכותיים

"חיפה וצפון מדינת ישראל הופקרו על ידי ממשלות ישראל, ממשלה זו וקודמותיה, ומשאבי הפיתוח הופנו כולם לשטחים", כך אמר שר התשתיות הלאומיות בנימין בן אליעזר, במסגרת מפגש המועדון העסקי שנערך אתמול בחיפה


00:00 ,22.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"חיפה וצפון מדינת ישראל הופקרו על ידי ממשלות ישראל, ממשלה זו וקודמותיה, ומשאבי הפיתוח הופנו כולם לשטחים", כך אמר שר התשתיות הלאומיות בנימין בן אליעזר, במסגרת מפגש המועדון העסקי שנערך אתמול בחיפה. מפגשי המועדון העסקי מאורגנים על ידי לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון והתאחדות התעשיינים בצפון.
 
השר בן אליעזר אמר כי הוא מקווה שעתה, לאחר ההתנתקות, ישתנה סדר העדיפויות של הממשלה והיא תפנה משאבים לצפון. "הדרך היחידה של הממשלה לחזק אזור מסוים היא באמצעות תמריצים, כמו הוזלת מחירי הקרקע, שיביאו לאזור תושבים ומשקיעים", אמר השר.
 
השר קרא להוציא מחיפה את מפעלי התעשייה הכבדה, כולל בתי הזיקוק, ולהקים אותם על איים מלאכותיים בים. "אם נתחיל היום בפעולת העתקה כזו, נוכל להשלים את ההעברה תוך עשר שנים" אמר השר.
 
בעניין העברת הגז הטבעי, אמר השר בן אליעזר כי נתן הוראה להמשיך הן בתכנון הימי והן בתכנון היבשתי של צנרת הגז. להערכתו, בתוך שנתיים תהיה צנרת הגז, הן הימית והן היבשתית, מוכנה, וזה גם המועד שבו הגז הטבעי יגיע לארץ בכמויות גדולות, ממצרים, מבריטיש גז ונבדקת עתה אפשרות של יבוא מרוסיה באמצעות גזפרום. "אני רואה את הגז הטבעי בכל מפעלי התעשייה וכלי הרכב" אמר השר.