שר התמ"ת קרא לשר הביטחון לעודד את הרכישות ממפעלים ביטחוניים בצפון

השר אלי ישי ביקש מהשר פרץ למצות את כוח הקנייה של משרד הביטחון ככל שהדבר מתאפשר בנושא התחייבויות לשיתוף פעולה תעשייתי


00:00 ,16.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

השר אלי ישי ביקש מהשר פרץ למצות את כוח הקנייה של משרד הביטחון ככל שהדבר מתאפשר בנושא התחייבויות לשיתוף פעולה תעשייתי
 
סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי פנה אתמול לשר הביטחון עמיר פרץ בנושא עידוד רכישות במפעלים בחיפה והצפון. השר אלי ישי ציין במכתבו כי "לנוכח הצריכה והשחיקה של ציוד ואמל"ח בימי הלחימה הממושכים, תחל מערכה של הצטיידות מאסיבית למילוי החסרים שנוצרו, בין בתחום החימוש ובין בתחום חלפי ציוד לחימה קרקעי ואווירי, או בכל תחום אחר".
 
יצוין כי רכש ממשלתי בחו"ל כידוע, מחייב עפ"י התקנות שיתוף פעולה תעשייתי של ספקי הטובין בישראל.
 
על פי ניסיון העבר, עסקאות רכש מחו"ל  בתחום הביטחוני שלווו בדרישה לשיתוף פעולה תעשייתי, הניבו תועלות עסקיות משמעותיות ביותר לעשרות מפעלים בארץ שחלק לא מבוטל מהם ממוקמים בצפון כמו: רפאל, אלביט, תע"ש נצרת, תע"ש חיפה, ישקר, סייקלון בכרמיאל, טכנולוגיות להבים בתפן,חישולי כרמל בחיפה, ראדא תעשיות בבית שאן, פלסן בקיבוץ שאשא, וכן מפעלים קטנים יותר כמו פי. סי. בי. ו-אר.אס.אל במגדל העמק, תל –קון תעשיות בקיבוץ תל קציר, כבירן בקיבוץ כברי, חניתה תעשיות מתכת בקיבוץ חניתה, סי.אי סיסטמס בבית שאן, תעשיות גולן, תפן תעשיות מתכת, בנטל תעשיות בקיבוץ מרום גולן ורבים אחרים.
 
השר אלי ישי הוסיף ואמר "אין לי ספק שהדבר אפשרי גם בעתיד ובלבד שמדינת ישראל תשכיל למצות את כוח הקנייה שלה מול הספקים הפוטנציאליים".
 
שר התמ"ת אלי ישי מבקש משר הביטחון עמיר פרץ להנחות את הגורמים במשרד הביטחון האמונים על נושא ההצטיידות בחו"ל, למצות את כוח הקנייה של המשרד ולדרוש, ככל שהדבר מתאפשר, התחייבויות לשיתוף פעולה תעשייתי.