שר התמ"ת: מתקיימים דיונים שיאפשרו ליותר חברות קטנות ובינוניות להיות זכאיות לאשראי

בן אליעזר נפגש עם ראשי איגוד ההייטק וסיכם עמם על הקמת פורום לפתרון בעיות הענף. השר נפגש עם ארגונים נוספים לדיון במצב העסקים הקטנים והבינוניים ומחנק האשראי


00:00 ,26.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בן אליעזר נפגש עם ראשי איגוד ההייטק וסיכם עמם על הקמת פורום לפתרון בעיות הענף. השר נפגש עם ארגונים נוספים לדיון במצב העסקים הקטנים והבינוניים ומחנק האשראי
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, נפגש אתמול עם ראשי איגוד האלקטרוניקה והתוכנה, בראשות יהודה זיסאפל, לדיון בנושא משבר ההייטק בשוק הישראלי. בפגישה השתתפו המדען הראשי ד"ר אלי אופר; מנהל מרכז ההשקעות חזי צאיג; מנהל מינהל עתירות ידע ומוצרי צריכה יוסי דנקונה, וכן נשיא ומנכ"ל מוטורולה, אלישע ינאי; מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, וקס שלמה; חבר נשיאות האיגוד דורון בירגר; וחברי הנהלה באיגוד, דיוויד אסיא ודורון בירגר.
 
ראשי האיגוד הציגו בפני השר את הבעיות המיוחדות לתעשיית ההייטק בשעת המשבר במשק. לדבריהם, תעשיית ההייטק היא ה"קטר" שמניע את המשק, כאשר כל איש הייטק מחולל תעסוקה, ישירה ועקיפה, של 4 עד 6 משרות במשק, וכן כל מפוטר בהייטק ,מביא לפיטורם של ארבעה עד שישה עובדים נוספים.
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, אמר בפגישה כי "כפי שהכרזתי, הנושא העיקרי שמעסיק אותי בימים אלו הוא משבר התעסוקה. אין מחלוקת על כך שתעשיית ההייטק הישראלית היא מנוע הצמיחה של המשק הישראלי, ואין ספק שחובה עלינו לסייע לתעשייה זאת כדי שתוכל לצאת מחוּזקת מהמשבר הנוכחי. לאור המצב במשק, הנחיתי את הגורמים המקצועיים במשרדי להכין תוכנית למאבק באבטלה ולסיוע לתעשייה. הצלחנו לאחר דיונים ארוכים לקבל ממשרד האוצר תוספת תקציבית של 600 מיליון שקל לטובת תקציב המדען הראשי. במקביל, אנו פועלים בשיתוף החשכ"ל במשרד האוצר להקמתן של קרנות השקעה".
 
בימים האחרונים נפגש בן אליעזר עם ארגונים נוספים לדיון במצב העסקים הקטנים ומחנק האשראי. בין השאר נפגש עם ארגון "להב", לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, וכן עם התאחדות המלאכה והתעשייה חיפה והצפון.