שר התמ"ת: מרכז הפיתוח בנגב יביא עמו רוח של התחדשות

השר בן אליעזר: "מרכז הפיתוח של ECI הינו הראשון הנהנה ממסלול חדש המופעל על ידי המדען הראשי במשרד התמ"ת לעידוד המו"פ בפריפריה"


00:00 ,21.09.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בן אליעזר: "מרכז הפיתוח של ECI הינו הראשון הנהנה ממסלול חדש המופעל על ידי המדען הראשי במשרד התמ"ת לעידוד המו"פ בפריפריה"
 
"מרכז הפיתוח של ECI נגב טלקום הינו הראשון הנהנה ממסלול חדש המופעל על ידי המדען הראשי במשרד התמ"ת לעידוד המו"פ בפריפריה. במסגרת מסלול זה הוענקו לנגב טלקום מעל -ל 120 מיליון שקל להקמת המרכז". כך אמר שר התעשייה המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר בטקס חנוכת מפעל ECI נגב טלקום בפארק תעשיות עומר.
 
עוד אמר השר בן אליעזר כי "המסלול החדש יוצר מנגנון שיתמרץ חברות גדולות להקים מרכזי מחקר ופיתוח בפריפריה, במטרה להביא צמיחה כלכלית ותעסוקה באזור, ומיועד לחברות ישראליות שמחזור המכירות הכולל שלהן מפעילות בארץ עולה על 100 מיליון דולר".
 
"משרד התמ"ת רואה חשיבות רבה ביצירת כלים חדשים לעידוד הצמיחה הכלכלית ויצירת מקומות תעסוקה באזורי הפריפריה. למסלול זה חשיבות גדולה במיוחד במיקוד המאמץ הממשלתי באזורים אלה, מכיוון שהוא מעניק תמרוץ לחברות ומסייע בתקצוב פעילות המו"פ שלהן. למרכזי מחקר ופיתוח של חברות גדולות יש גם השפעה רחבה על הפעילות הכלכלית בסביבתם הגיאוגרפית, ומסלול זה מגשים את מדיניות המשרד לחיזוק הפריפריה" – אמר השר בן אליעזר.
 
"ההחלטה של חברת ECI להקים את מרכז הפיתוח כאן בדרום מוסיפה רוח גבית משמעותית למגמה המסתמנת בשנים האחרונות - בו אנו רואים יותר ויותר חברות מהתעשייה המתקדמת פונות דרומה ונותנות אמון בתשתיות ובהון האנושי שיש לאזור הדרום להציע. ואכן, מרכז הפיתוח בעומר מעסיק כבר היום 75 עובדים – רובם מאזור הדרום, ואנו צופים כי המשך פיתוח המרכז יאפשר מקומות עבודה נוספים לתושבי הדרום", אמר השר בן אליעזר.
 
"חזונו של ראש הממשלה הראשון של ישראל, דויד בן גוריון, להפרחת הנגב מתרחש היום לנגד עיננו. את החקלאות, השדות הירוקים והחממות שהוא ראה בדמיונו החלפנו בחברות סטארט אפ, מפעלי הייטק, מעבדות מו"פ וחממות טכנולוגיות – אולם אני משוכנע שגם בן גוריון בעצמו היה מלא גאווה וסיפוק לראות את התמורות הגדולות שקורות סביבנו ואת הפריחה פה בנגב – פריחה של מצוינות עסקית וטכנולוגית".
 
רבותיי - זהו זמן הנגב - העתיד נמצא כאן - אזור הדרום נמצא לקראת נקודת מפנה אשר תביא עמה רוח של התחדשות ישנה תנופה של עשייה ופיתוח כלכלי בנגב ומול עינינו הנגב מתחדש. לשמחתי, למשרד התמ"ת חלק מרכזי בתהליך זה ואני מבטיח כי היד עוד נטויה ומשרדי ימשיך לסייע ככל שנדרש למען צמיחתו של חבל ארץ מדהים זה" .
 
"אני קורא למשקיעים וליזמים לבוא לפריפריה, לבוא לנגב – ולהיות חלק ממהלך זה - וליהנות מההטבות הרבות אשר אנו מציעים ליזמים אשר יגיעו לכאן" – אמר השר בן אליעזר.