שר התמ"ת ישי: "אני פועל בנחישות לתמרץ ולהעדיף תעשיות ויזמות בפריפריה"

השר אמר את הדברים במסגרת כנס המדען הראשי שהתקיים היום בחיפה. ציין כי "מוסד המדען הראשי הינו אחד מעמודי התווך של המשרד וזוכה ליוקרה רבה הן בישראל והן במדינות רבות בעולם"


00:00 ,04.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

השר אמר את הדברים במסגרת כנס המדען הראשי שהתקיים היום בחיפה. ציין כי "מוסד המדען הראשי הינו אחד מעמודי התווך של המשרד וזוכה ליוקרה רבה הן בישראל והן במדינות רבות בעולם"
 
"אני רואה חשיבות עצומה במחקר ופיתוח תעשייתי אשר תרומתו לצמיחת המשק מובהקת. קיים כשל שוק בכל הקשור למחקר ופיתוח בשלביו הראשונים מחייב מעורבות ממשלתית. לשכת המדען הראשי מהווה נקודה קריטית בעידוד תחום זה". כך אמר היום סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי בכנס השנתי של המדען הראשי במשרד התמ"ת שנערך במרכז הקונגרסים בחיפה.
 
עוד אמר השר ישי כי מוסד המדען הראשי הנו אחד מעמודי התווך של משרד התמ"ת וזוכה ליוקרה רבה הן בישראל והן במדינות רבות בעולם. הוכחה לכך היא שבכל פגישה עם שרים או משקיעים זרים עולה סוגיית היצירתיות והחדשנות הטכנולוגית בישראל זאת תוך התייחסות לתשתית האיכותית שמניח משרד המדען הראשי.
 
השר ישי ציין את תוכנית החממות ואמר כי היא מהווה את אחד הכלים החשובים והמוצלחים בעידוד יזמות ומחקר טכנולוגי.
 
עוד ציין השר ישי כי התחום הטכנולוגי מהווה נדבך חשוב בצמיחת הכלכלה הישראלית אולם הוא שואף להרחיב את הישענות הצמיחה גם על ענפים מסורתיים.
 
"עם כניסתי למשרד נוכחתי לדעת כי ההשקעה החשובה במו"פ אינה מגיעה לכלל התעשיות במשק אלא מתרכזת בפלח צר של התעשייה ובפיזור גיאוגרפי ברור", אמר השר ישי.
 
עוד ציין השר ישי כי בימים אלה שוקדים במשרד התמ"ת על יישום המלצות דו"ח שהוגש לו על ידי ועדה מקצועית בראשות ישראל מקוב בנושא חיזוק הפריפריה והתעשייה המסורתית.
 
"כמו כן אני פועל בנחישות לתמרץ ולהעדיף תעשיות ויזמות בפריפריה. אני מאמין כי על מנת להפריח את השממה התעסוקתית בפריפריה עלינו לפתח ולהותיר כוח אדם איכותי שם באמצעות הטבות מס לעובדים, סבסוד קרקע למגורים וסבסוד שהות ילדים במעונות יום. כמו כן אנו מפנים ונמשיך להפנות תקציבים גדלים להכשרת כוח אדם בדגש על מקצועות טכנולוגים בפריפריה" אמר השר ישי.
 
יצוין כי מעמדה של ישראל בתחום השקעות המו"פ הוא מהבולטים בעולם. בשנת 2006 ההוצאה למו"פ כאחוז מתמ"ג עמד על 4.5% השיעור הגבוה בעולם.