שר התמ"ת בפורום CFO: שנת 2010 צריכה להיות שנת המפנה לטובה היצוא הישראלי

השר בן אליעזר ציין עם זאת כי שווקי העולם עדיין בשלבי ליקוק פצעים והתאוששות וכי שם המשחק בשנים הקרובות יהיה "מי מייצא למי את האבטלה שלו"


00:00 ,06.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בן אליעזר ציין עם זאת כי שווקי העולם עדיין בשלבי ליקוק פצעים והתאוששות וכי שם המשחק בשנים הקרובות יהיה "מי מייצא למי את האבטלה שלו"
 
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר, נאם הבוקר בפני מנהלי פורום CFO. השר בן אליעזר ציין בין דבריו כי "גם אני התעודדתי מתחזית הצמיחה הצנועה אבל החיובית של 0.5% בכלכלה הישראלית. אין ספק שנתון זה מעודד לעומת צפי צמיחה שלילי של רוב המדינות המפותחות. במקביל זו תהיה השנה הראשונה בה החוב הציבורי בישראל יהיה נמוך מממוצע ה-OECD".
 
לדברי השר בן אליעזר, מכת האבטלה לא פסחה על ישראל ומשרד התמ"ת מתמודד עם נושא זה "יום ולילה, אולם גם בנושא זה מצבנו טוב יחסית, בעוד שבארה"ב ובאירופה מתמודדים עם שיעור אבטלה של כ 10%, שיעור אבטלה בישראל הינו 7.7% ואני מקווה שמגמת הירידה שחזינו בה בתקופה האחרונה תמשיך ותתחזק".
 
בן אליעזר ציין כי נראה כי אומנם ישראל יצאה מהמשבר העולמי חבולה פחות מרוב המדינות בעולם, "אבל אסור שהדבר יסנוור את עינינו וזאת משני טעמים: ראשית משום האופי השברירי של ההתאוששות בכלכלה העולמית, ושנית משום שהשנה התווספו למעגל האבטלה כ-48 אלף מובטלים, רובם מאזורי הפריפריה.
 
"אנחנו עדיין לא יכולים להגיד בוודאות כי המשבר מאחורינו, אבל, אם אכן יתממשו התחזיות, הרי ששנת 2010 צריכה להיות שנת המפנה לטובה ביצוא הישראלי. 2009 הייתה השנה הראשונה מאז קום המדינה שיצוא הסחורות והשירותים צנח בכמעט 15 מיליארד דולר.
 
בן אליעזר קרא לנוכחים לא להשלות את עצמם. "הגברת הייצוא איננה משימה קלה כלל וכלל. שווקי העולם עדיין בשלבי ליקוק פצעים והתאוששות, שלא לדבר על התחרות העזה עם היצרנים המקומיים והזרים בכל פלחי השוק – שם המשחק בשנים הקרובות יהיה "מי מייצא למי את האבטלה שלו".
 
לדבריו, משרד התמ"ת עושה כל שביכולתו בכדי להתמודד עם מציאות זו. המשרד מציע מגוון כלים לסיוע ליצואנים מתוך ההבנה של חשיבות הייצוא לחזרה למסלול הצמיחה.
 
בן אליעזר ציין עוד כי בשנה האחרונה העלה משרדו את רמת הערבויות לביטוח סיכוני סחר חוץ של חברת אשרא מרמה של 0.7 מיליארד דולר ל-1.25 מיליארד, כולל פעילויות מיוחדות בסין ווייטנאם. השנה יוסיף המשרד שלושה  נספחים מסחריים בסין, הודו וב-OECD וכן 30 עוזרים מקומיים ברחבי העולם.
 
שר התמ"ת הוסיף כי "בשנים הקרובות נעשה כל מאמץ אפשרי כלכלי, מדיני ופוליטי, כדי להרחיב את מעגל הסכמי הסחר במיוחד בדרום מזרח אסיה. השבוע אצא בראש משלחת מכובדת של תעשיינים להודו כדי לקדם את הסחר בין המדינות וזאת כחלק מהמאמצים שעושה המשרד כדי להגביר את הפעילות באזור זה של העולם".
 
נציין כי פורום מנהלי הכספים הינו פורום המונה כ-650 CFOs המכהנים בחברות המובילות במשק, המייצגות מעל ל-90% מתל"ג מדינת ישראל. במועצת הפורום מכהנים כ-150 CFOsבחברות בעלות מחזור העולה על 200 מיליון דולר.