שר התמ"ת בחר באבי חסון לתפקיד המדען הראשי

חסון היה שותף בעשור האחרון בקרן הון סיכון ג'מיני. עם אישור מינויו על ידי הממשלה הוא יכנס לתפקיד בינואר 2011. יחליף בתפקיד את ד"ר אלי אופר


00:00 ,06.09.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

חסון היה שותף בעשור האחרון בקרן הון סיכון ג'מיני. עם אישור מינויו על ידי הממשלה הוא יכנס לתפקיד בינואר 2011. יחליף בתפקיד את ד"ר אלי אופר
 
השר בן אליעזר אמר כי המדען הראשי הבא יצטרך להוביל את המו"פ הישראלי תוך התמודדות עם השינויים הרבים הן ברמה הגלובלית והן ברמה הלאומית. "אבי חסון מגיע לתפקיד בתקופה בה חלות תמורות רבות בכלכלה ובתעשייה העולמית אשר משפיעות באופן ישיר על המו"פ בישראל בכלל ופעילות המדען הראשי בפרט. בין כל אלו ניתן למנות את האתגרים העומדים בפני חברות ההייטק הישראליות בתחום גיוס ההון ואת התחרות הגוברת הן מצד מדינות מזרח אסיה והן ממדינות מערביות המצמצמים את הפער בין ישראל לשאר מדינות העולם בכל הקשור להשקעה במו"פ".
 
לדבריו, צפויה בתקופת כהונתו התחזקות משמעותית של מרכיב המו"פ בתעשיות הקלינטק ומדעי החיים בישראל, והתרחבותן באופן משמעותי. "הדבר יחייב תהליך בחינה ותעדוף מחודשים, אשר ישפיעו על אופייה של התעשייה העתידית בישראל. ההשקעה במו"פ בישראל מהוה את הבסיס עליו נשענת התעשייה המתקדמת בישראל ובמידה רבה אחראי לצמיחה המרשימה בייצוא ובביצועי המשק הישראלי. אני מאמין כי הניסיון והמקצועיות, כאיש ניהול וכבעל ידע רב בנושאים הרלוונטיים, אשר מביא עמו אבי חסון, יסייעו בהתמודדות מול אתגרים אלו בכדי לשמר את מעמדה של ישראל בתחום המו"פ ולהוביל אותה לשיאים חדשים".
 
משרד התמ"ת, כאחראי לצמיחה במשק, רואה בתפקיד המדען הראשי כאחד מהכלים המרכזיים להגדלת הצמיחה, ביחד עם חטיבות נוספות במשרד כדוגמת מרכז ההשקעות, מינהל סחר חוץ, מטה נגב גליל, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים וכן האגף למעונות יום ומשפחתונים והאגף להכשרה מקצועית.
 
השר בן אליעזר הודה למדען הראשי היוצר, ד"ר אלי אופר שיישאר בתפקידו עד סוף 2010. "ד"ר אופר הוביל את אגף המדען הראשי במשרד התמ"ת להישגים מרשימים בקנה מידה עולמי. במהלך כהונות של אופר הגיעה ישראל להישגים מרשימים אשר בסיסו את מעמדה כמובילה עולמית בתחומי המו"פ והתעשייה המתקדמת. לפעילותו של ד"ר אלי אופר חלק משמעותי בקבלת נשיאות תכנית המו"פ האירופאית – יוריקה. ד"ר אופר ימשיך לכהן כנשיא יוריקה ויביא כבוד רב למדינת ישראל".
 
אבי חסון, בן 40, גר במודיעין, נשוי עם 2 ילדים. במהלך 10 השנים האחרונות, שותף בקרן הון סיכון ג'מיני. במהלך תקופה זו היה אחראי בין היתר על השקעות בתחומי התקשורת ואחסנת המידע. לפני כן מילא שורת תפקידים בכירים בתעשיית ההייטק בינהם בחברות ECIטלקום ואי.סי.טל. את שירותו הצבאי עשה ביחידת 8200 והינו רב-סרן במיל' ביחידה.
 
חסון בוגר תואר שני במנהל עסקים למנהלים בבית הספר רקאנטי באוניברסיטת תל אביב, והוא דובר אנגלית, ספרדית ועברית ברמת שפת אם.