שר התמ"ת בוועידת הנגב: עלינו להפנות משאבים לאוכלוסיות חלשות ולאזורים כמו הנגב והגליל

שילוב כלים כלכליים שונים, בראייה נכונה, הם שיובילו להאצת הצמיחה, צמצום העוני, הפערים החברתיים וחיזוק הפריפריה, אמר השר אלי ישי במהלך ועידת נגב ‏2006


00:00 ,05.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שילוב כלים כלכליים שונים, בראייה נכונה, הם שיובילו להאצת הצמיחה, צמצום העוני, הפערים החברתיים וחיזוק הפריפריה, אמר השר אלי ישי במהלך ועידת נגב ‏2006
 
"מדינת ישראל ניצבת, לאחר שנים של מיתון, בעידן של צמיחה כלכלית. עלינו להשכיל להפנות משאבים לאוכלוסיות חלשות ולאזורים כמו הנגב והגליל על מנת לתת שוויון הזדמנויות ולמנוע כשל שוק. עלינו להביט קדימה ולראות כיצד אנו משקיעים כיום בפירות שנקצור בעוד מספר שנים. אנו מחויבים למציאת פתרון כולל  לקידום התעשייה והתעסוקה וצמצום הפערים החברתיים". כך אמר אתמול סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי בוועידת נגב 2006.
 
השר אלי ישי ציין כי נושא ועידת נגב השנה הינו "מחוללי מפנה". "היו כבר בעבר רעיונות והצעות שונות לפיתוח הנגב, אולם הפעם מוצע שינוי חשיבתי תפישתי. אם נצליח לאמץ באמת ובתמים את הרעיון של יצירת מפנה ברמה התפישתית, רעיונית וברמת הפעולה, אני מאמין כי כולנו, כל אחד בתחומו, יביא בסופו של דבר ליצירת מפנה רחב יותר שבסופו של יום יצור כלכלה חברתית וחברה כלכלית. שילוב כלים כלכליים שונים, בראייה נכונה, הם שיובילו להאצת הצמיחה, צמצום העוני, הפערים החברתיים וחיזוק הפריפריה", אמר השר ישי.
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי דיבר במהלך הוועידה על יעדי משרד התמ"ת לשנים הקרובות, בהם האצת הצמיחה, שיפור דירוג ישראל במונחי תוצר לנפש, השקעות הון- חיזוק מרכז ההשקעות ומשיכת משקיעים זרים לישראל בדגש על הפריפריה, הגדלת ההשקעות במו"פ והגדלת היצוא.
 
התעשייה מהווה מקור תעסוקה עיקרי באזור הנגב והגליל, אמר השר ישי. נגדיל את התמיכה במענקים לתעשייה באזור זה. הדבר יביא לצמצום הפערים בין מרכז הארץ לנגב ולגליל ולשינוי התפישתי המיוחל.
אזורי הנגב, הגליל והפריפריה נמצאים היום בסיכון כי הקוטביות בין אזורים אלה למרכז הארץ גדלה. על מנת לעצור את התרחבות הפערים ואף לצמצמה אדאג לפעול לקידום הפריפריה באמצעות החוק לעידוד השקעות הון, המטה לקידום השקעות, משרד המדען הראשי, הכשרות מקצועיות ועוד.