שר התמ"ס, דני נוה, בכנס עסקים קטנים: העסקים הקטנים הם מנוע הצמיחה, כוח הקנייה והתעסוקה

"בצרפת הגיעו למסקנה כי הכלי המרכזי למלחמה באבטלה הינו העסקים הקטנים, ובדומה להם, גם אנחנו נפעל להקצאת משאבים נוספים לעידוד העסקים הקטנים ואף נבדוק אפשרות חקיקה בנושא", כך אמר היום (ב') שר התעשייה והמסחר, דני נוה, בכנס העצמאיים, העסקים והמפעלים הקטנים – 'מ


00:00 ,14.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
"בצרפת הגיעו למסקנה כי הכלי המרכזי למלחמה באבטלה הינו העסקים הקטנים, ובדומה להם, גם אנחנו נפעל להקצאת משאבים נוספים לעידוד העסקים הקטנים ואף נבדוק אפשרות חקיקה בנושא", כך אמר היום (ב') שר התעשייה והמסחר, דני נוה, בכנס העצמאיים, העסקים והמפעלים הקטנים – 'ממצוקה לצמיחה' של לה"ב, והתאחדות התעשיינים.

השר דני נוה ציין כי הנפגעים העיקריים מהמשבר הכלכלי בשנתיים האחרונות הינם העסקים הקטנים - "המצב הכלכלי הקשה היום, מחייב קביעת סדרי עדיפויות ברורים. על רקע זה קבעתי את שנת 2003 כשנת העסקים הקטנים, מתוך כוונה לתת מענה למצוקת העסקים קטנים", אמר נוה.

השר נוה ציין כי הנחה את מנכ"ל המשרד, אמיר חייק, לגבש מדיניות לעידוד יזמות של עסקים קטנים במטרה להפוך אותם לגורם מוביל בהחזרת המשק למסלול של צמיחה, תוך הקטנת האבטלה ויצירת זרז להרחבת הפעילות במגזר העסקי.

כמו כן הדגיש נוה כי הקטר שיכול וצריך להניע את מערכת העסקים הקטנים הוא היצוא – "בכוונת המשרד להקל בשנה הקרובה על יצואנים מתחילים וליצור מסלול מהיר לחברות המייצאות עד 250,000 דולר בשנה באמצעות הקרן לקידום השיווק, אשר תעניק לחברות אלה מענק בגובה של 30 אחוזים מגובה הוצאות השיווק שלהן, עד גג של 10,000 דולר, זאת על מנת ליצור תמריץ להיכנס למעגל היצואנים", אמר נוה.

"חובתנו להקל על העסקים הקטנים, הן בהגדלת מסגרת התמיכה לעסקים אלה בתקציב 2003, הן בגיבוש מסלולי תמיכה וכלי סיוע חדשים, הן בהתאמת הקרן לעידוד עסקים קטנים, הן בביטול חסמים בירוקרטיים והן בהקמת גופי מימון מקצועיים שיהיו אחראים על הטיפול במימון העסק הקטן. העסקים הקטנים הם המנוע של הצמיחה, כוח הקנייה והתעסוקה. הם נחוצים לחידוש היצירתיות של המשק הישראלי. עידוד חברות אלו צריך להיות האינטרס הראשון במעלה של ממשלת ישראל" , סיכם נוה.


רקע
בשנת 2002 הגיעה ההוצאה הכספית במדינת ישראל לעסקים הקטנים ע"י הממשלה וגופים אחרים ל- 74 מיליון ש"ח: לרשות לעסקים קטנים 22 מיליון ש"ח, כלי הסיוע של מינהל המימון בתמ"ס עם מכון היצוא – 17 מיליון ש"ח, וההוצאה השנתית של מערכת 25 המט"ים ברחבי הארץ – כ- 35 מיליון ש"ח.