שר הכלכלה: ״יש לעמוד מול הבירוקרטיה והספקולנטים ולהילחם בהם בצורה אגרסיבית״

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן אמר את הדברים בפתיחת ועידת התעשייה 2018. הוסיף: אם בנק ישראל לא יכול לעבוד ביום שישי מול הספקולנטים, שישכור חברה שתעשה זאת. ברוש: משבר הדולר הוא בעיה עצומה


12:41 ,01.02.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

״יש לעמוד מול הבירוקרטיה והספקולנטים ולהילחם בהם בצורה אגרסיבית. אם בנק ישראל לא יכול לעבוד ביום שישי מול הספקולנטים, שישכור חברה שתעשה זאת, כי משבר הדולר חמור מאוד״. כך הצהיר הבוקר שר הכלכלה והתעשייה, ח״כ אלי כהן, בפתיחת ועידת התעשייה 2018 של התאחדות התעשיינים, שהחלה לפני שעה קלה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות בכירי הממשלה והמגזר העסקי בישראל.

 

לדברי השר כהן, ״צריך למצוא פתרונות כי זו האחריות של המדינה לסייע ליצואנים ולתעשייה הישראלית, ורק באמצעות תעשייה חזקה תהיה לנו כלכלה חזקה. כלכלה חזקה צריכה מגזר עסקי חזק כי מי שמשלם את המיסים שמאפשרים זאת הוא ומעסיק עובדים שמשלמים מיסים הם המגזר העסקי. ולכן זה חיוני לעודד את המגזר העסקי ולנסות להגדיל אותו עד כמה שאפשר. לצערי בתקופת המחאה החברתית המגמה הייתה לתקוף אנשי עסקים שמרוויחים, כשהמצב צריך להיות הפוך. אנחנו צריכים לעודד כמה שיותר יזמים ולתת להם להרוויח, כי הם אלו שיגדילו את המגזר העסקי, יצרו מקומות עבודה, ויאפשרו את העלאת רמת החיים של כלל תושבי ישראל. הכלכלה הישראלית היא בין 10 הכלכלות המבטיחות בעולם, ויש שפל היסטורי ברמת האבטלה בישראל, וכל זאת בזכות הכלכלה והתעשייה החזקה, שמאפשרת לממשלה לבצע פעולות חברתיות חשובות כמו תיקון עוול היסטורי של העלאת קצבאות הנכים״.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הודה לשר ואמר לו כי ״אכן משבר הדולר הוא בעיה עצומה וקשה ליצואנים ואנחנו נמצאים במלחמה יומיומית, שחורגת כבר הרבה מעבר למשבר הדולר. עם שער הדולר לבדו היינו מסתדרים, ועם שער היורו לבדו היינו מסתדרים, אבל הכל ביחד כבר כבד עלינו. אבל כיום אנחנו אופטימיים ומאמינים שלמרות כל הקשיים, התעשייה יכולה לצמוח, שכן כיום הממשלה קשובה לנו, מה שלא היה בעבר. הרבה שנים לא היה שר תעשייה בישראל ונשארנו לבד להילחם במערכה, אבל כיום יש לנו אותך השר כהן, שמראה נכונות ויכולת אמיתית לעזור לתעשייה הישראלית. אני יודע שממשלת ישראל קשובה כיום לתעשייה הישראלית בעיקר לאור התכנית 'נטו תעשייה' שהקציבה מיליארדי שקלים לקידום החברות היצרניות בישראל. בין השאר התכנית הקציבה מיליארד וחצי שקלים בחינוך טכנולוגי במשך 3 שנים, שזה סכום מדהים שיעזור ליצור את הדור הבא של החדשנות הישראלית. אנחנו עומדים בפתחה של המהפכה התעשייתית 4.0 ואנחנו צריכים כוח אדם איכותי ומוכשר שייצור את מוצרי העתיד תוצרת 'כחול לבן' וישמור על מקומה של ישראל, כמי שעומדת בחוד החנית של הטכנולוגיה העולמית״.