שר הכלכלה נועד עם מייסד עליבאבא

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן נועד עם ג׳ק מא, מייסד עליבאבא במוזיאון ישראל. לאחר מכן נפגשו השניים עם 40 מנהלים בכירים בקבוצת עליבאבא וד״ר עמי אפלבאום, המדען הראשי ונציגי הרשות לחדשנות


10:13 ,03.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ג׳ק מא, מייסד ויו״ר הדירקטוריון של קבוצת עליבאבא הנמצא בימים אלו בביקור בישראל עם משלחת עסקים גדולה של קבוצת עליבאבא, נפגש עם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן וצוות משרדו הבכיר הכולל את המדען הראשי ויו״ר רשות החדשנות ד״ר עמי אפלבאום, מנכ״ל משרד הכלכלה שי רינסקי, מנכ"ל רשות החדשנות אהרון אהרון, מנהל מינהל סחר חוץ אוהד כהן ונוספים באירוע מיוחד שהתקיים במוזיאון ארץ ישראל בירושלים. השר כהן העניק למא את ספר החדשנות הישראלי במהדורה מיוחדת בשפה הסינית. 

 

במהלך האירוע הציג שר הכלכלה והתעשייה ובכירי המשרד את החדשנות הישראלית, את האפשרויות השונות שישראל מציעה למשקיעים וכיצד הממשלה והמגזר הפרטי משתפים פעולה לטובת יצירת 'אומת החדשנות'. שר הכלכלה והתעשייה העניק לג'ק מא את ספר החדשנות של רשות החדשנות ומשרד הכלכלה לכבוד 70 שנה של חדשנות, המאגד את 100 המוצרים המייצגים את מיטב החדשנות הטכנולוגית הישראלית אשר חוללו שינויים מהותיים בשוק העולמי. המוצרים הכלולים בספר זה נבחרו מתוך רשימה ארוכה של המצאות ממגוון ענפים ותחומי תעשייה אשר פותחו ונוצרו לאורך שנות קיומה של המדינה. המצאות כגון דוד השמש, הטפטפות, התפלת מים, הדפוס הדיגיטלי, הדיסק און קי, תוכנות המסרים המידיים, הדלקן ועד הקופקסון, הסטנט, כיפת ברזל, טיל החץ ועוד רעיונות והמצאות רבות שהיוו ועדיין מהוות פריצת דרך של ממש והשראה לעולם כולו.

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: ״ביקורו של ג׳ק מא בישראל הוא עדות להתעניינות הגוברת בטכנולוגיה הישראלית ולעלייה החדה בהיקפי ההשקעות של חברות סיניות בישראל. האקוסיסטם הישראלי, הטכנולוגיות החדשניות שפותחו בישראל, וההון האנושי בישראל הפכו את ישראל לשחקן מפתח בעולם הדיגיטלי החדש, באמצעות הביקור של מא ומשלחתו, אני מאמין כי נרחיב את הפעילות העסקית הקיימת בין עליבאבא לחברות ישראליות״.

 

ג׳ק מא, מייסד ובעלים של קבוצת עליבאבא: ״אנחנו רוצים להשקיע בישראל יותר, המשלחת בראשותי שנמצאת כאן כוללת את כל מנהלי העתיד של עליבאבא, וביקשתי מהם להגיע לישראל, ללמוד מהישראלים ולבצע השקעות נוספות כאן. ישראל ועליבאבא דומות במובן מסוים - כשהקמנו את החברה בשנת 1999 אף אחד לא האמין שנשרוד, לא האמינו שנצליח. גם על ישראל חשבו כך, מדינה מדברית ללא משאבים טבעיים אבל הוכחתם שההון האנושי שלכם הפך את ישראל למדינה קטנה, יפה ועוצמתית״.

 

זוהי המשלחת הגדולה ביותר של קבוצת עליבאבא בביקור עסקי מחוץ לסין, המונה את 40 המנהלים הבכירים של חברות הבת של הקבוצה ביניהן; סגן נשיא חברת Taobao, חברת ה-E-commerce למשתמשים פרטיים (C2C) הגדולה בסין עם למעלה מ-500 מיליון משתמשים, סגן נשיא חברת Ant Financialשמפעילה את שירות התשלומים המקוונים הגדול בסין עם יותר מ- 520 מיליון משתמשים באמצעות פלטפורמתAlipay, ורבים אחרים.

מדובר במשלחת הגדולה ביותר של קבוצת עליבאבא שיצאה לביקור עסקי מחוץ לסין, בראשות ג'ק מא, זו עדות לחשיבות שהקבוצה מייחסת להזדמנויות העסקיות הקיימות בישראל. ראשי המשלחת הגיעו על מנת להתרשם מהחדשנות והידע הישראלי, זאת לאחר שהחברה כבר מעורבת בשוק הישראלי ולאחר שביצעה מספר השקעות בחברות ישראליות, ביניהן - רכישת חברת Visualead, אשר פיתחה מערכת שידרגה למעשה את קודי ה-QR בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, השקעה של 5 מיליון דולר בחברת Lumus, המספקת עדשות חכמות למשקפי מציאות רבודה והשקעה של 6 מיליון דולר ב-בחברת TWIGGLE אשר פיתחה מנוע חיפוש חכם לאתרי קניות ברשת. 

 

קבוצת עליבאבא היא כיום חברת המסחר האלקטרוני הגדולה בסין ובעולם, גדולה יותר מאמזון ואי-ביי גם יחד. עליבאבא מחזיקה בקרוב ל-80% משוק ה-E-commerce בסין. לחברה כ-420 מיליון משתמשים בזירות המסחר המקוונות שלה מדי חודש.