שר הכלכלה והשגריר הפיננסי של לונדון סיכמו על חיזוק השת״פ הכלכלי

לקראת הביקור המתוכנן של שר הכלכלה והתעשייה בלונדון, עם משלחת מתחום הפינטק והסייבר, נפגש השר אלי כהן עם הלורד הבריטי, צ'ארלס בוומן, השגריר הפיננסי של לונדון רבתי


10:55 ,28.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, נפגש עם הלורד הבריטי, צ'ארלס בוומן המשמש כשר ושגריר של המרכז הפיננסי של לונדון רבתי שהינו המרכז הפיננסי החשוב ביותר באירופה. הלורד בוומן הוא שגריר בין-לאומי לעניינים הפיננסיים והמקצועיים בסקטור השירותים של בריטניה, ותפקידו הינו לשקף את האינטרסים של הסיטי בפלטפורמות מקומיות כמו גם כמדיניות כלכלית בין-לאומית.

 

זהו ביקורו הראשון של בוומן בישראל, שהגיע על מנת להתרשם מישראל שהינה שותפת סחר חשובה לבריטניה המתפקדת גם כמרכז חדשנות עולמי בייחוד בתחום הפיננסי. השר כהן ציין באוזני הלורד הבריטי כי בשנת 2017 היצוא הישראלי ללונדון היה הגבוה ביותר מאז ומעולם ורשם גידול של 30% לעומת 2016, כאשר היצוא הגיע ללמעלה מ-5 מיליארד דולר.

 

עיקר היבוא לבריטניה מקורו במוצרים מתעשיית הכימיה, לרבות פרמצבטיקה, וכמו כן יהלומים, מכונות וציוד חשמלי. בפגישה, שהינה חלק מהכנה לביקורו של שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, בלונדון בחודש הקרוב, ציינו הצדדים את חשיבות הקשרים העסקיים בין המדינות וסיכמו על חיזוק שיתוף הפעולה גם בתחום הפינטק.

 

לביקור השר בלונדון תתלווה משלחת עסקית בכירה של חברות ישראליות מהחדשניות והמתקדמות ביותר בתחום הפינטק. המשלחת גובשה ע״י מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ומכון היצוא ועתידה להשתתף באירוע פינטק בלונדון, אותו יפתח שר הכלכלה והתעשייה במהלך ביקורו. באירוע זה ישתתפו חברות פינטק בריטיות וייערכו פגישות עסקיות בין חברות ישראליות ובריטיות לשימור וחיזוק היחסים הכלכליים.

 

הסיטי של לונדון מהווה המרכז התעסוקתי החשוב ביותר של לונדון, והינו מקום מושבם של הבנקים הגדולים וחברות פיננסיות ענקיות, מה שהופך אותו לאחד האזורים החשובים בכלכלה האירופית והעולמית. מספר התושבים המתגוררים בסיטי הוא נמוך ביותר - 7,000 תושבים, אולם עובדים בה מעל 300,000 איש. הסיטי של לונדון נחשבת, לצד ניו יורק, כמרכז הכלכלי של העולם.

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: ״המרכז הפיננסי בלונדון הוא אחד המרכזים הכלכליים החשובים בעולם, והטכנולוגיה והחדשנות הישראלית בתחום הפינטק, גם הן מהמובילות בעולם. על ידי שיתוף פעולה בין הצד הפיננסי בלונדון והצד הטכנולוגי הישראלי, שני הצדדים ירוויחו וישגשגו. בביקורי הקרוב בלונדון, אפעל להמשך שיתוף הפעולה הכלכלי לטובת החברות הישראליות ולטובת הייצוא הישראלי״.