שר הכלכלה ברקת נפגש בהודו עם שר הכלכלה ההודי

השר ברקת קיים סבב פגישות מקצועיות עם שרי המסחר והתעשייה והמשרד לעסקים קטנים ובינוניים של הודו. במהלך הפגישה שוחחו השרים על קידום מהלך שיאפשר כניסה של עשרות אלפי עובדים הודים לישראל לתחומי הבנייה והסיעוד


11:22 ,20.04.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, אשר מוביל משלחת כלכלית בת כ-15 חברות ישראליות בהודו, קיים סבב פגישות מקצועיות עם שרי המסחר והתעשייה והמשרד לעסקים קטנים ובינוניים של הודו. השר ברקת סיכם עם מקבילו שר הכלכלה ההודי פיוש גויאל לקדם שיתופי פעולה פורצי דרך שיאפשרו להקל משמעותית על חברות ישראליות להיכנס לכלכלה ההודית, שעתידה להפוך לכלכלה השלישית בגודלה בעולם, לצד בקשות ההודים להרחיב את היקף העובדים והשירותים ההודים בישראל.

 

במסגרת פגישת השרים, נדונו נושאי הליבה במסגרת שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות ובהם: קידום הסכם הסחר החופשי בין המדינות והרחבת שיתופי הפעולה העסקיים בין חברות ישראליות והודיות. במהלך הפגישה שוחחו השרים על קידום מהלך שיאפשר כניסה של עשרות אלפי עובדים הודים לישראל לתחומי הבנייה והסיעוד ובתחומים נוספים. לתחום הבנייה צפויים להיכנס כ-30 אלף עובדים הודים ולתחום הסיעוד כאלפי עובדים. מדובר בבשורה גדולה עבור המעסיקים בתחום הבנייה בישראל ובתחום הסיעוד, שחסרים ידיים עובדות. המהלך יקודם ויסוכם בחודשים הקרובים.

 

השר ברקת: ״השוק ההודי טומן בחובו הזדמנויות אדירות עבור ישראל ובכוונתי לקדם יחד עם עמיתיי השרים ההודים הסכמי שתופי פעולה פורצי דרך שיאפשו להגדיל משמעותית את הסחר ושיתוף הפעולה העסקי בין חברות ישראליות להודיות. שמחתי לפגוש את עמיתיי, השרים שמובילים את הכלכלה החמישית בגודלה בעולם. במסגרת הפגישות, רקמנו יחד מפת דרכים לשיתוף פעולה עתידי המאגדת את היתרונות היחסיים של כל מדינה. הודו וישראל חולקות ערכים וחזון משותף הנסמך על מצוינות אנושית, רעיונות פורצי דרך ושיתוף פעולה בינלאומי כמנוף להצלחה ושגשוג עתידי. השילוב בין תכנית הקלאסטרים שמוביל משרד הכלכלה ותופעל בישראל, לבין הרחבת והעמקת קשרי המסחר הבינלאומיים, יצעידו את הכלכלה הישראלית להישגים חדשים ולעתיד מבטיח״.

 

את המשלחת הישראלית בהודו מלווים שגריר ישראל בהודו, מר נאור גילאון, מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, מר אמנון מרחב, מנהל מינהל סחר חוץ מר אוהד כהן, יושבת ראש מכון היצוא, הגב׳ איילת נחמיאס-ורבין והנספחת הכלכלית של ישראל בניו דלהי, הגב׳ נטאשה זנגין. המשלחת העסקית סיימה את ביקורה בעיר ניו דלהי וממשיכה לסבב פגישות נוסף בעיר מומבאי.

 

כמו כן פגש שר הכלכלה והתעשייה נציגים דיפלומטיים של מדינות מוסלמיות לארוחת אִפְטַאר בבית השגריר גילאון, הארוחה המסורתית בסיום יום צום הרמדאן ובירך את האורחים בברכת ״רמדאן כרים״ והזמין אותם לבקר בישראל ולבחון את האפשרויות השונות לשיתופי פעולה.

 

השר ברקת נפגש גם עם השר לעסקים קטנים ובינוניים בהודו, מר נראיין ראנה. השר ההודי, המתעתד לבקר בקרוב בישראל, ביקש לשוחח אודות הדרכים השונות לחיזוק יחסי המסחר בין החברות וגיוון החברות המייצאות, לשני השווקים על ידי הגדלת פורטפוליו החברות המייצאות גם לטווח החברות הקטנות והבינוניות. השר ברקת ביקש לבחון דרכים לסיוע לכניסת חברות הזנק ישראליות קטנות לשוק ההודי הענק על ידי איתור שותפים מתאימים ופיתוח מנגנון אשר יתמוך בשיתופי פעולה בין חברות קטנות ובינוניות.