שר החקלאות: השת"פ עם הודו בתחום החקלאות מצוין ואף ישתפר

ר"מ הודו סייר ביחד עם ר"מ ישראל ושר החקלאות בחוות דנציגר טכנולוגיות ישראליות שמשפרות ומשדרגות את העבודה והתוצרת החקלאית


10:55 ,05.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

ביקורו ההיסטורי של ראש ממשלת הודו, נרדנה מודי, בישראל נפתח בסיור חקלאי עם ראש הממשלה נתניהו ושר החקלאות אריאל. בסיור ב"חוות דנצינגר", הציג השר אריאל יחד עם חוקרי מכון וולקני מספר טכנולוגיות ישראליות שמשפרות ומשדרגות את העבודה והתוצרת החקלאית.

 

הטכנולוגיות שהוצגו במהלך הסיור היו מכונה לאיתור רמת הסוכר בפירות, חיישנים לעצים שמאפשרים להתחקות אחרי מסלול זרימת המים דרך הצמח וטכנולוגיה שמאפשרת בקרה מדויקת על מערכת ההשקיה במגוון גידולים.

 

הביקור הראשוני בנושא חקלאות מבטא היטב את שיתוף הפעולה הקיים היום בין ישראל להודו בתחום החקלאות ומדגיש כי אחד הנושאים שעומדים במרכז ביקורו של ראש ממשלת הודו בישראל, הוא החקלאות והטכנולוגיות החקלאיות שלישראל יש בה יתרון משמעותי.

 

יצוין, כי שר החקלאות אריאל ואנשי המשרד בישראל יחד עם מקביליהם בהודו, מקדמים בתקופה האחרונה תכנית משותפת לשדרוג שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, מתוך כוונה למקסם את היכולות הישראליות בחקלאות ההודית.

 

עיקר הדגש ניתן בהטמעת טכנולוגיות ישראליות בחקלאות ההודית לאיתור ותזמון בשלות התוצרת החקלאית ובנוסף, שדרוג היבול והתוצרת החקלאית במשקים משפחתיים המאפיינים את החקלאות בהודו.

 

תחום נוסף הוא הגברת היצוא של תוצרת חקלאית מישראל להודו ובדגש על אבוקדו, אשכולית אדומה ותמרים.

 

שר החקלאות אורי אריאל: "מדינת ישראל רואה חשיבות עצומה בהרחבת שיתופי הפעולה עם הודו והמסר שלנו הוא מחויבות להעמקת שיתופי הפעולה בינינו על מנת להיטיב עם העמים של שתי המדינות. לחקלאות הישראלית יש יתרונות עצומים בעיקר בזכות הידע והטכנולוגיה שפותחו על ידי החוקרים והחקלאים הישראלים. שיתוף הפעולה עם הודו בתחום החקלאות מצוין אבל יש עוד מה לעשות ואני מאמין שבקרוב נגיע לגבהים חדשים".