שר החקלאות: ההיטלים למועצת הצמחים לא יעלו על 0.5% מהיקף הענף

שר החקלאות היה אורח הכבוד בוועידת ארגון מגדלי הפירות. הוועידה קיבלה החלטה הקוראת לאיחוד כל מגדלי הפירות תחת קורת גג אחת


00:00 ,11.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שר החקלאות היה אורח הכבוד בוועידת ארגון מגדלי הפירות. הוועידה קיבלה החלטה הקוראת לאיחוד כל מגדלי הפירות תחת קורת גג אחת
 
אעשה כל מאמץ לכך שההיטלים למועצת הצמחים החל משנת 2008 לא יעלו על 0.5% מהיקף הענף, כך הודיע שר החקלאות, שלום שמחון, בוועידת ארגון מגדלי הפירות. זאת על אף שחוק מועצת הצמחים מתיר גביית סכום מקסימלי של 0.8% מהמחזור. השר שמחון אמר כי הוא רואה חשיבות רבה לקיום מועצת הצמחים ולכן תימשך פעילותה למען החקלאים במתכונת יעילה וחסכנית.
 
בוועידת ארגון מגדלי הפירות השתתפו מגדלי פירות מכל הארץ והתארחו בה שר החקלאות, שלום שמחון, יו"ר הלובי החקלאי בכנסת, ח"כ אבשלום וילן, מנכ"ל משרד החקלאות, יעל שאלתיאלי, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, יו"ר מועצת הצמחים, מרדכי קדמון, מרכז ענף הפירות במועצה, גדי הורביץ, מנכ"ל קנט – הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, דודי גינזבורג ומזכירי ארגוני המגדלים.
 
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל, מסר שענף הפירות ירשום בשנת 2007 צמיחה בשיעור של 10% ויגיע להיקף של 2.8 מיליארד שקל. לדברי אשל, הגידול בתפוקה הושג על ידי שילוב של יבולי פירות טובים, הודות למזג האוויר המתון בתקופת החנטה באביב, ייצוב השוק המקומי על ידי איזון טוב בין ההיצע והביקוש והתפתחות היצוא והרחבתו לשווקים חדשים. המעבר של פירות לרצועת עזה, על אף הקשיים הביטחוניים, תרם אף הוא לייצוב השוק.
 
הוועידה קיבלה החלטה הקוראת לאיחוד כל מגדלי הפירות תחת קורת גג אחת. כיום, פועלים במסגרות נפרדות ארגון מגדלי הבננות, מגדלי הפירות בהתאחדות האיכרים ומגדלי ההדרים. לדברי אשל, ארגון חזק ומאוחד יאפשר לייצג את האינטרסים של מגדלי הפירות ביתר עוצמה.
 
עוד קראה הועידה לזירוז הקמת השוק הסיטונאי הקבוע במסובין כדי ליעל את מערכת השיווק החקלאי, לצמצם את עלויות התיווך לטובת החקלאים והצרכנים ולמנוע השתלטות של רשתות השיווק על מכירות התוצרת החקלאית. הועידה קראה למשרד החקלאות להגדיל את התמיכות ביצוא הפירות, להגדיל את ההשקעות במיכון שחוסך ידיים עובדות ולהבטיח את אספקת העובדים הזרים הדרושים לקיום החקלאות.