שר האוצר נפגש עם ראשי המגזר העסקי

השר שטייניץ קיים דיון על המצב החברתי-כלכלי במשק ועדכן כי משרדו הציע לערוך שינויים בקרנות המנוף, כך שיתאפשר להעמיד אשראי גם לחברות ומפעלים שלא הנפיקו אג"ח


00:00 ,16.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השר שטייניץ קיים דיון על המצב החברתי-כלכלי במשק ועדכן כי משרדו הציע לערוך שינויים בקרנות המנוף, כך שיתאפשר להעמיד אשראי גם לחברות ומפעלים שלא הנפיקו אג"ח
 
שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ וראשי משרד האוצר ערכו היום פגישת עבודה עם ראשי המגזר העסקי במשק בראשותו של נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. בפגישה, שנערכה במשרד האוצר נידונו נושאים שעל סדר היום החברתי-כלכלי בהם מצב התעסוקה במשק, האשראי הבנקאי והחוץ בנקאי, מסקנות הביניים של ועדת חודק ומצבו של ענף התיירות והמלונאות.
 
בסיכום הדברים אמר שטייניץ כי הוא רואה חשיבות רבה במפגש הבלתי אמצעי עם התעשיינים, ראשי הבנקים ומנהלי חברות הביטוח. השר עדכן את הנוכחים בישיבה על כך שהאוצר הציע לערוך שינויים בקרנות המנוף, כך שהם יוכלו להעמיד אשראי גם לחברות ומפעלים במצוקה שלא הנפיקו אג"ח והביע תקווה כי הגופים המוסדיים יאמצו את השינוי המוצע.
 
מטעם משרד האוצר נכחו בפגישה: החשב הכללי, שוקי אורן, ראש אגף התקציבים, אודי ניסן והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ידין ענתבי. כמו כן נכח בפגישה ראש המועצה הלאומית לכלכלה וחברה, יוג'ין קנדל.
 
בין ראשי המגזר העסקי שנכחו בפגישה נציין את מוטי גנץ, נשיא התאחדות היהלומנים, מנכ"ל אגוד הבנקים, משה פרל, יו"ר מועצת לה"ב, יאיר כהן, משנה למנכ"ל מנורה, יוני טל, מנכ"ל פסגות רועי ורמוס, מנכ"ל כלל ביטוח שי טלמון, מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות אלי יונס, יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי, מנכ"ל הבנק הבינלאומי סמדר ברבר-צדיק, מנכ"ל בנק לאומי גליה מאור, מנכ"ל התאחדות הקבלנים יוסי גורדון ומנכ"ל התאחדות המלונות אלי גונן.