שר האוצר והתמ"ת: תוכנית לאישור הממשלה בתחום המים בתקציב 136 מיליון שקל

השר בר- און והשר ישי העבירו הצעת החלטה בעניין המשכה של תוכנית המים הלאומית לקידום טכנולוגיות מים. מטרת התוכנית: מיצוי הפוטנציאל העסקי של סקטור המים הישראלי בשוק העולמי


00:00 ,23.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בר- און והשר ישי העבירו הצעת החלטה בעניין המשכה של תוכנית המים הלאומית לקידום טכנולוגיות מים. מטרת התוכנית: מיצוי הפוטנציאל העסקי של סקטור המים הישראלי בשוק העולמי
 
סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי ושר האוצר רוני בר-און העבירו לממשלה הצעת החלטה בעניין המשכה של תוכנית המים הלאומית לקידום טכנולוגיות מים- Israel NEWTech.
 
התכנית הלאומית לקידום טכנולוגיות המים בישראל - Israel NEWTech, אומצה בהחלטת ממשלה ביוני 2006 ל-3 שנים, ורוכזה על ידי המטה לקידום השקעות במנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, בתיאום עם משרדי ממשלה, גופי אקדמיה ורשויות שונות, בהם: הרשות הממשלתית למים וביוב, משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, משרד האוצר, המכון הישראלי ליצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי, המשרד להגנת הסביבה, משרד החוץ, משרד התשתיות הלאומיות, משרד החינוך, משרד המדע, התרבות והספורט, המועצה להשכלה גבוהה, ות"ת והממונה על תאגידי מים וביוב במשרד הפנים.
 
מטרת התכנית הינה מיצוי הפוטנציאל העסקי של סקטור המים הישראלי בשוק העולמי. להשגת מטרה זו משקיעה התוכנית בפיתוח הון אנושי בתחום, השקעה במחקר ופיתוח, עידוד הטמעת טכנולוגיות ישראליות בשוק המקומי וסיוע לתעשיות המים לפרוץ לשוק העולמי. כל זאת בכדי להמשיך ולמצב את מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בתחום פתרונות המים המתקדמים.
 
תקציב התוכנית הינו 136 מיליון שקל על פני 3-5 שנים. יעדיה  המרכזיים של התכנית: גיוס הדור הבא של אנשי המים, שיווק התכנית לקהלי היעד בישראל, הגברה והרחבה של הקשר בין האקדמיה והתעשייה, המשך פעילות המיצוב הבינלאומי והגברת ההשתתפות במכרזים ופרויקטים בינ"ל.
 
בהצעת ההחלטה מציעים השרים לאמץ את מסמך "סיכום העקרונות לפיתוח טכנולוגיות המים בישראל 2008" בהמשך להחלטת הממשלה (מס' 157 מיום 18 ביוני  2006) בנושא פיתוח טכנולוגיות המים בישראל . 
 
הקבינט החברתי כלכלי ידון בשבוע הבא בהצעת הממשלה אשר הגישו שרי התמ"ת והאוצר בעניין קידום טכנולוגיות מים בישראל.