שפר: "הממשלה מפקירה את המגזר העסקי החופשי"

אנשי עסקים מוחים נגד ההחלטה לנכות מהשכירים במגזר הפרטי רבע יום עבודה במשכורת חודש ספטמבר. נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון: "פעם נוספת גוזרים על המגזר הפרטי לשאת בעול"


00:00 ,29.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

אנשי עסקים מוחים נגד ההחלטה לנכות מהשכירים במגזר הפרטי רבע יום עבודה במשכורת חודש ספטמבר. נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון: "פעם נוספת גוזרים על המגזר הפרטי לשאת בעול"
 
הטלת המס המתוכננת על שכירים ומעסיקים במגזר הפרטי היא צעד לא נכון, לא נבון, שתוצאותיו הרסניות. כך אומר נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, גד שפר, בעקבות ההחלטה לנכות מהשכירים במגזר הפרטי רבע יום עבודה, במשכורת חודש ספטמבר, וסכום מקביל מהמעסיקים לצורך סיוע למפעלים שנקלעו לקשיים בשל המשבר הכלכלי. שפר אמר את הדברים בישיבת הנהלת לשכת המסחר שנערכה אמש.
 
"הממשלה מפקירה את המגזר העסקי החופשי. פעם נוספת גוזרים על המגזר הפרטי לשאת בעול שהמגזר הציבורי משוחרר ממנו. אנחנו, במגזר הפרטי, חרקנו שיניים כדי לשרוד, קיצצנו בתנאי עבודה ובעלויות שכר, וכאשר באנו בטענה כי כל הנטל עלינו ועל עובדינו - אמרו לנו כי המגזר הציבורי ייתן חלקו. החלק הזה היה קיצוץ סמלי בדמי ההבראה. ועכשיו נדרשים המעסיקים והשכירים במגזר הפרטי, שנלחמים על הישרדותם, לשלם שוב את המחיר, לתת עוד ליטרת בשר" אומר שפר.
 
"בעוד אנחנו נאלצים לפטר עובדים ולפגוע בשכרם - במגזר הציבורי גדל מספר העובדים, עובדי המגזר הציבורי כלל אינם חשים במשבר החמור המאיים על העסקים. זו בוננזה על גבו של המגזר הפרטי, בתמיכתו של יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. זהו המשכה של המדיניות הפסולה שמתווה עסקת החבילה שחתמה לשכת התיאום עם הממשלה וההסתדרות: על המגזר הפרטי נגזרות גזירות המסכנות את קיומם של העסקים בשמה של הגנה על מפעלים במצוקה, הגנה שהמדינה צריכה לתת. הצעדים הללו רק מגדילים את מספר העסקים במצוקה ומקטינים את הסיכוי להיחלצות מהמשבר".