"שער הדולר הנמוך מקרב את היצואנים לנקודת שבירה"

היום קיימה התאחדות התעשיינים דיון מיוחד בנוגע לשער הדולר. אמיר חייק: "רק משרד האוצר קשוב לצרכי התעשיינים; בנק ישראל מתעלם"


13:59 ,23.01.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים קיימה היום (ה') דיון מיוחד על שער הדולר הנמוך, בעקבות הפגיעה שלו בתעשייה המקומית וביצוא.

 

מנכ"ל התאחדות התעשיינים ונשיאות הארגונים העסקיים אמיר חייק פתח את הדיון באומרו: "היצואנים הם עם שרואה את האור בקצה המנהרה, אך שער הדולר הנמוך מקרב אותם לנקודת שבירה. אני לא יודע עוד כמה זמן הם יחזיקו מעמד, כשהרווח הולך ונשחק".

 

חייק ציין כי ההתאחדות פועלת מול שני גופים בנושא שער הדולר - משרד האוצר ובנק ישראל - אך לצערו רק משרד האוצר קשוב לצרכי התעשיינים.

 

אמר חייק: "משרד האוצר מבין את הקושי של התעשיינים ומכין בימים אלו תוכנית שתסייע להם, אולם נגידת בנק ישראל אינה קשובה לצרכינו ואומרת ששער הדולר לא משפיע על כל היצואנים. הנגידה טועה. שער הדולר כואב לנו ומזיק לנו. אומרים גם שהורדת הריבית מ-1% ל-0.25% לא תשפיע עלינו, אך היא תשפיע גם תשפיע. נכון להיום, ספקולנטים משחקים על הפרשי הריביות כדי להרוויח על הגב שלנו וגורמים לכך שמיליארדים רבים מסתובבים בישראל ומורידים את שער הדולר. בנק ישראל צריך לפעול לעצירת הספקולנטים ולא לתת לשער הדולר לפגוע בנו. שער הדולר צריך לעמוד על 3.8 שקלים כדי שנוכל לצמוח ולא רק נשרוד".

 

חייק הוסיף, כי בנוסף לשער הדולר, ישנן תשומות נוספות שהממשלה אחראית עליהן, אשר מובילות לעלייה ביוקר המחייה: "הממשלה שמלינה השקם וערב על יוקר המחייה בישראל, היא האחראית המרכזית לכך. רק עכשיו, ב-1 בינואר, הטילו על התעשייה המקומית את מס הארנונה, שלא כולל גם את כל ההעלאות החריגות. המס הזה מצטרף למימון חסר ההיגיון של תאגידי המים - 55 תאגידים להזכירכם - ולחשבון החשמל שהולך ותופח, למרות שהבטיחו לנו שהוא ירד כשיהיה גז. עכשיו יש גז ועדיין המחיר רק עולה.

 

"כל התחזיות מדברות על כך שצפויה התרחבות של השווקים הבינלאומיים, אבל אנחנו מגיעים לשם עם הזנב בין הרגליים, כשכושר התחרות של התעשייה שלנו פגום".