שמחון: משרד החקלאות ימשיך לתמוך במו"פים האזוריים

שר החקלאות ביקר בתערוכה החקלאית בערבה התיכונה: התרשם מזנים חדשים של עגבניות, מלונים ופרחים


00:00 ,28.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

שר החקלאות ביקר בתערוכה החקלאית בערבה התיכונה: התרשם מזנים חדשים של עגבניות, מלונים ופרחים
 
שר החקלאות, שלום שמחון, ביקר היום בתערוכה החקלאית בתחנת יאיר בערבה בה ביקרו כ-30 אלף איש. שמחון התרשם מחידושים שונים שפותחו בתחנת המחקר החקלאי (מו"פ) של הערבה התיכונה והצפונית.
 
בין הפיתוחים שהוצגו בתערוכה נציין פרחים סגולים מיוחדים במינם הקרויים על שם השחקנית היפהפיה אנג'לינה ג'ולי. מקור הפרחים באירופה, שם הם מוכרים כפרחי עציץ ושמם בארץ מוצאם אנג'לונה. כעת עוברים הפרחים הליכי אקלום בערבה במטרה להפכם לצמח מדברי. השחקנית אף הוזמנה לערבה להתרשם מהפרחים החדשים והפיתוחים השונים תוצרת האזור. פרחי האנג'לינה מזכירים בצבעם ובצורם את תורמוס ההרים.
 
שמחון טעם מזן חדש של מלון "ילו בלו", ממשפחת ה"שרנטה" הצרפתית, המלון פותח על ידי חברת א.ב. זרעים, ונחשב למוצר יוקרתי המיועד לקהל יעד מצומצם, בעיקר למסעדות יוקרה וחנויות המשווקות מוצרי גורמה. המלון בצבע צהוב ובעל פסים ירוקים, מאופיין בטעם מעודן ופחות מתוק מהמלון הרגיל, בסטייל וטעם צרפתי.
 
בתערוכה הוצגו זנים מיוחדים של עגבניות שפתחו על ידי חברת עדן זרעים בהן עגבנייה מנומרת חדשה וזן חדש של עגבנייה למריחה, עגבנייה טרייה בעלת אפיון יבש, שניתן למרוח את תוכנה על לחם. העגבנייה שפיתוחה ארך כמה שנים, מיועדת לשווקים בספרד, שם נפוץ מרכיב זה כחלק ממגשי הטאפאס המסורתיים של לחם עם שמן זית ועגבנייה.
 
בטקס שהתקיים בתערוכה אמר שמחון כי הוא מצדיע לחקלאי הערבה על הישגיהם ונחישותם. "חקלאי הערבה התיכונה השכילו לבסס חקלאות לתפארת, וזאת בתנאי אקלים קשים, חסרון בידיים עובדות וחסרון במים זמינים. משרד החקלאות מחויב להמשך פעילותן של תחנות המחקר האזוריות (מו"פ) לרבות מו"פ ערבה תיכונה, וכי המשרד ימשיך לתמוך במימון פעילותן. לדברי שמחון למו"פ תפקיד מרכזי בפיתוח חקלאות באוזרים השונים תוך מתן מענה לבעיות נקודתיות של כל אזור ואזור.