שיתוף פעולה ראשון בין מכון התקנים הישראלי לאיגוד לשכות המסחר

לאחרונה החלו לפעול 13 פורומים משותפים לארגונים בתחומים מקצועיים שונים. מנכ"ל מכון התקנים: היבואנים מקבלים מידע עדכני מהשטח ושומרים על קשר הדוק עם המכון


00:00 ,03.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחרונה החלו לפעול 13 פורומים משותפים לארגונים בתחומים מקצועיים שונים. מנכ"ל מכון התקנים: היבואנים מקבלים מידע עדכני מהשטח ושומרים על קשר הדוק עם המכון
 
בעקבות הידוק הקשר בין מכון התקנים הישראלי לבין איגוד לשכות המסחר, החלו לפעול לאחרונה 13 פורומים משותפים בתחומים מקצועיים שונים בהם משתתפים נציגי היבואנים ונציגי מכון התקנים בניהם מנהל אגף תעשיה יעקב וכטל, מנהל השירות שוקי קפלן ונציגי המעבדות השונות.
 
כל פורום מתכנס אחת לכמה חודשים ובמהלכו מעדכנים נציגי מכון התקנים את היבואנים על תהליכי היבוא, דרישות התקנים הרלוונטיים, ליקויים אופייניים במוצרים שנפסלים על ידי המכון והשינויים בתחום הנדון. בסיום כל מפגש נערך סיור במעבדות הרלוונטיות במכון התקנים ומוצגים שיטות ומכשירי הבדיקה. במקביל, מעלים היבואנים שאלות, בקשות לימי עיון בנושאים שונים ובקשה לפגישות בפורום רחב יותר של יבואנים.
 
זיוה פתיר, מנכ"ל מכון התקנים, אומרת: "אנו שמחים להרחיב את השירותים שאנו מעניקים ליבואנים. אין ספק כי המפגשים תורמים רבות גם ליבואנים שמקבלים מידע חדש ועדכני מהשטח וגם למכון התקנים ששומר, בעזרת מפגשים אלו, על קשר הדוק עם היבואנים. אני מקווה כי פעולה דומה תיעשה גם עם סקטורים אחרים של איגוד לשכות המסחר".
 
הפורומים הקיימים מתמקדים במוצרי חשמל ואלקטרוניקה (לבנים וחומים) ומזגנים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה כלליים (סוללות ומצברים, נורות תאורה, רכיבים וכו') וציוד לתעשייה, ציוד תקשורת, מחשבים וציוד משרדי, ציוד רפואי, דנטלי ושיקומי, מזון, משקאות, תוספי תזונה, משקאות כוהליים, מוצרי טקסטיל, נייר הנעלה ועורות, צעצועים ומוצרים לתינוקות כימיקלים, צבעים, כלי בית, מוצרים הבאים במגע עם מזון או משקה, חומרי גלם מעץ (לבידים, MDF וכו'), מוצרי עץ לבניין ולשימושים אחרים, מוצרי פלסטיק וגומי, אינסטלציה וכלים סניטריים, רכב וחלפים לרכב, כלי רכב לחקלאות, מלגזות וצמ"ה, גז ודלק וציוד למערכות גז ודלק, מיכלי לחץ, חומרי בנייה (מלט, פלדה וברזל לבניין, אריחים ומוצרי קרמיקה, רעפים, לוחות גבס, חומרי בידוד, זכוכית וכו').