שיבושי עבודה במשרד החקלאות

בשעות הצהרים צפויים שיבושי עבודה במשרד בבית דגן במחאה על תוכנית משרד האוצר לסגור את שירות ההדרכה ולפטר 180 עובדים


00:00 ,31.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בשעות הצהרים צפויים שיבושי עבודה במשרד בבית דגן במחאה על תוכנית משרד האוצר לסגור את שירות ההדרכה ולפטר 180 עובדים
 
היום בשעות הצהרים צפויים שיבושי עבודה במשרד החקלאות בעקבות כנס הסברה שעורכים עובדי המשרד. הכנס נערך במחאה על תוכנית משרד האוצר לסגירת שירות ההדרכה ופיטורי 180 עובדים.
 
יו"ר ועד העובדים הארצי של משרד החקלאות, רפי אליאסי, אמר שכנס המחאה הוא צעד ראשון. לדבריו, העובדים תובעים להסיר מהצעת תקציב המדינה ל-2006 את התוכנית לסגירת שירות ההדרכה. כמו כן, תובעים העובדים להיות משולבים בכל מהלך של שינוי שיתבצע בשה"ם.
 
ביום ראשון הקרוב צפויה ועדת הכספים לדון בתקציב המדינה ובכלל זה בתוכנית לסגירת שירות ההדרכה. לדברי אליאסי, משרד האוצר הגדיל לעשות ובהצעת התקציב לא נכלל סכום מספיק לתשלום משכורות כל עובדי שה"ם בשנת 2006. אם יימשכו הליכי האישור של התוכנית יחריפו העובדים את פעולות המחאה.
 
על פי הצעת האוצר, שהוכנה בימיו של בנימין נתניהו כשר אוצר, יצומצם שה"ם בתוך ארבע שנים מ-210 עובדים ומדריכים כיום ל-33 עובדים. לטענת העובדים, המשמעות המעשית של הצעת האוצר היא סגירת שירות ההדרכה, שכן אין אפשרות לנהל את ההדרכה החקלאית עם מספר כה קטן של עובדים. יישום החלטה זו תסתום את הגולל על ההדרכה הציבורית בחקלאות הישראלית. הפגיעה תהיה בראש ובראשונה בחקלאים הקטנים והבינוניים בפריפריה שידם אינה משגת שכירת שירותיו של מדריך פרטי.