שגרירות תאילנד עצרה כניסת עובדים חדשים לארץ

שגרירות תאילנד עצרה כניסת עובדים חדשים לארץ בעקבות מותו של עובד תאילנדי בפיגוע בגוש קטיף


00:00 ,01.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
שגרירות תאילנד עצרה כניסת עובדים חדשים לארץ בעקבות מותו של עובד תאילנדי בפיגוע בגוש קטיף. כ-600 עובדים מנפאל הגיעו לאחרונה לארץ ונקלטו בהצלחה במשקים חקלאיים

בעקבות מותו של עובד תאילנדי בפיגוע בגוש קטיף, שגרירות תאילנד בישראל החליטה לעצור עד להודעה חדשה כניסת עובדים חדשים מתאילנד. בתגובה החלו החקלאים, לאחר שני עשורים בהם הועסקו עובדים זרים מתאילנד באופן כמעט בלעדי, לקלוט עובדים חדשים מנפאל. לאחרונה הגיעו לארץ כ-600 עובדים מנפאל ונקלטו בהצלחה בעבודה במשקים בישראל.

מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, המרכז את תחום העובדים בהתאחדות חקלאי ישראל, אמר ששגרירות תאילנד גורמת בחלטה החפוזה על הפסקת כניסת העובדים לנזק רב לעשרות אלפי התאילנדים המבקשים להגיע לעבודה בארץ. החקלאים סבלו מספיק מהעיכובים והקשיים שממשלת ישראל הערימה על כניסת עובדים חדשים ולא יוכלו לסבול עיכובים נוספים מצד שגרירות תאילנד.

בישראל יש כיום 25 אלף עובדים תאילנדים, ורק מיעוט קטן שלהם מועסק באזורים בעלי סיכון גבוה מבחינה בטחונית. השגרירות צריכה להותיר בידי העובדים את ההחלטה אם לבוא לארץ, כפי שנוהגת כל מדינה חופשית בעולם כלפי אזרחיה, אמר חדד. במקביל לקליטת העובדים מנפאל, אנו בוחנים כעת הבאת עובדים מוויאטנם ומהאזורים החקלאיים בצפון סין.

מזכיר ארגון מגדלי הפרחים נפגש בבנקוק עם שרת העבודה התאילנדית, ריוואן פינטונג, טרם ההחלטה על הפסקת כניסת העובדים החדשים לארץ. חדד מתח בפניה ביקורת על הקשיים הבירוקרטיים שמערימה שגרירות תאילנד על תחלופת העובדים התאילנדים בישראל. לדבריו, החקלאים שבעי רצון מהעסקת העובדים התאילנדים, אבל הקשיים הרבים גורמים להם להתחיל לבדוק אפשרויות להעסקת עובדים ממדינות אחרות.

חדד ביקש משרת העבודה התאילנדית להתערב באופן אישי בענין. בתגובה החליטה השרה להחליף את הנספח לעניני עבודה בשגרירות, בתקווה שהדבר יביא לשיפור מערכת היחסים. לדברי חדד, בשגרירות תאילנד בישראל היה כפי הנראה כעס על ההדחה ולכן נמצאה במצב הבטחוני אמתלה להפסקת הבאת העובדים.