שגריר וייטנאם ביקר בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון

שגריר וייטנאם בישראל הגיע לחיפה לפגישה עם נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון דוד קסטל. השגריר קיבל סקירה נרחבת על פעילות הלשכה ועל שירותיה לחברי הלשכה עם דגש על השירותים בתחום הסחר הבינלאומי ואיתור שותפי סחר בחו״ל


10:49 ,18.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

שגריר וייטנאם, Ly Duc Trung, הגיע השבוע לחיפה לפגישה עם נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, דוד קסטל ועם מנכ״ל הלשכה, רו״ח שמוליק וטנשטיין. בפגישה השתתף גם הנספח המסחרי של שגרירות וייטנאם בישראל - Le Thai Hoa.

 

השגריר קיבל סקירה נרחבת על פעילות הלשכה ועל שירותיה לחברים, עם דגש על השירותים בתחום הסחר הבינלאומי ואיתור שותפי סחר בחו״ל.

 

מאחר שהשגריר וצוותו רואים את קידום הסחר בין המדינות בכלל ועם העסקים באזור חיפה והצפון בפרט, כמטרה מרכזית של פעילותם, הציע נשיא הלשכה כי יתקיים בקרוב מפגש נוסף בחיפה, שיכלול ביקורים בגופים מרכזיים בעיר וישיבה לתכנון פעילות משותפת לקידום הקשרים העסקיים בין חברות מווייטנאם לבין חברות מחיפה ומהצפון.

 

מר Trung נענה ברצון ליוזמה ונקבע כי הביקור הבא יתקיים במחצית הראשונה של חודש ינואר 2023.

 

ישראל מייצאת לווייטנאם דשנים וכימיקלים, ציוד טלקום, מכשור רפואי ואופטי, פלסטיק ומתכות. כמו כן ישנה פעילות כלכלית רבה בתחום האגרו-טכנולוגיה. ישראל מייבאת מווייטנאם בעיקר תוצרת חקלאית, מוצרי מזון, מכונות ומיכון חשמלי ומכני. מנתוני הסחר העדכניים ל-2021 עולה כי סך ייבוא הסחורות והשירותים העסקיים עומד על כ-1.22 מיליארדי דולר, וסך הייצוא עומד על 177 מיליון דולר.