רשתות שיווק קנדיות מחפשות מוצרי מזון כשרים מישראל

ליאורה בירנהק-מרקוס מעריכה - ייצוא המזון לקנדה יגדל בשנתיים הקרובות ב- 50% ; כ- 30 חברות מזון ישראליות השתתפו בטורונטו בקמפיין לקידום מזון איכותי מישראל. רשתות שיווק קנדיות, מחפשות כיום מוצרי מזון כשרים מישראל. בשנתיים הקרובות יגדל יצוא


00:00 ,22.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ליאורה בירנהק-מרקוס מעריכה - ייצוא המזון לקנדה יגדל בשנתיים הקרובות ב- 50% ; כ- 30 חברות מזון ישראליות השתתפו בטורונטו בקמפיין לקידום מזון איכותי מישראל.

רשתות שיווק קנדיות, מחפשות כיום מוצרי מזון כשרים מישראל. בשנתיים הקרובות יגדל יצוא המזון מישראל לקנדה ב כ-50% ויסתכם בכ-10 מיליוני דולרים לשנה. כך אומרת ליאורה בירנהק-מרקוס, יו"ר ההנהלה הציבורית של ענף המזון במכון הייצוא ומנכ"לית משותפת של חברת מנעמים.

בירנהק-מרקוס ציינה, כי במסגרת הקמפיין, השתתפו בטורנטו כ-40 חברות מזון ישראליות, עשרות יבואנים, מפיצים ולקוחות פוטנציאליים מקנדה. בירנהק-מרקוס השיקה פרוייקט זה יחד עם הנספח הכלכלי של ישראל בטורנטו. השקה זו באה שנה לאחר השקת פרוייקט "מזון משובח מישראל" בארה"ב שהביא לגידול של 30% ביצוא המזון לשם.

בירנהק-מרקוס הוסיפה, כי קיים כיום בשוק הקנדי פוטנציאל רב לגידול במכירות של מזון מישראל וכי מומלץ לחברות ישראליות לשים את קנדה על "מפת" הייצוא שלהן ולהגביר פעילות בשוק זה.

דפנה שטרנפלד, מנהלת ענף המזון במכון הייצוא מסרה כי מכון הייצוא מתכנן להגביר את פעילותו בקנדה בשנת 2004 ולהוסיף תערוכות ואירועי שת"פ בתחום המזון במדינה זו.

יצויין כי יצוא המזון מישראל לקנדה הסתכם אשתקד בכ-6 מיליוני דולרים. במחצית השנה הראשונה של 2003 ירד יבוא המזון לקנדה בכ-2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-3.4 מיליון דולר.