רשתות המזון המאורגנות שומרות על כוחן ואף מתחזקות מעט

סקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מראה כי הרשתות המאורגנות שומרות על כוחן ואף מתחזקות מעט. כ-53% מכח הקניה של מזון מופנה אליהם כיום, בהשוואה ל-50.8% לפני כשנה. כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בנושא התפלגות ההוצאה


00:00 ,06.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

סקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מראה כי הרשתות המאורגנות שומרות על כוחן ואף מתחזקות מעט. כ-53% מכח הקניה של מזון מופנה אליהם כיום, בהשוואה ל-50.8% לפני כשנה. כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בנושא התפלגות ההוצאה על מזון לפי סוגי נקודות מכירה.
 
עוד עולה מהסקר, כי בתוך כך – עלה כוחם של הסופרים הענקיים - המושכים 25.2% מכח הקניה של מזון בהשוואה ל- 23.1% לפני כשנה; הסופרים הגדולים מושכים 13.4% מכח הקניה, זאת בהשוואה ל- 14.2% לפני כשנה, הסופרים הבינוניים - מושכים 3.7% מכח הקניה לעומת 3.9% לפני כשנה; הסופרים השכונתיים של הרשתות התחזקו במעט מושכים 3.1% מכח הקניה, לעומת 2.6% לפני כשנה, גם הסופרים החרדיים של הרשתות התחזקו מעט והם מושכים 7.5% מכח הקניה של מזון, לעומת 7% לפני כשנה.
 
קרינגל מציין, כי מהסקר של איגוד המזון בהתאחות התעשיינים, שנערך באמצעות מכון גאוקרטוגרפיה מתברר כי בנוסף לרשתות המאורגנות - 1.7% מכח הקניה של מזון הופנה לצרכניות החרדיות, זאת בהשוואה ל-2.5% לפני כשנה; הסופרים המקומיים הזולים (פרטיים) מושכים כיום 9.7% מכח הקניה לעומת 10.4% לפני כשנה; הסופרים הרוסיים מושכים כיום 3.8% מכח הקניה, בהשוואה ל- 3.3% לפני כשנה; בשנה האחרונה נחלש מעט כוחן של הצרכניות הרוסיות והן  מושכות כיום 1.7% מכח הקניה בהשוואה ל- 2.3% לפני כשנה.
 
קרינגל מציין, כי כוח הקניה במכולות ובמינימרקטים התחזק בשנה האחרונה והם מושכים כיום 17.9% מכח הקניה, בהשוואה ל- 15.1% לפני כשנה; לעומת זאת - ירד כוחם של השווקים הפתוחים המושכים כיום 8.8% מכח הקניה, לעומת 9.6% לפני כשנה; גם כוחן של חנויות המפעל ירד בשנה האחרונה והן מושכות כיום 3.4% מכח הקניה, לעומת 5.9% לפני כשנה.
 
קרינגל מציין, כי מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, מתברר כי משקי הבית בישראל עורכים את קניות המזון שלהם ב-3.3 נקודות מכירה בממוצע, זאת בדומה לתוצאות הסקר שנערך לפני כשנה - (3.2 נקודות מכירה).
 
עוד עולה מהסקר, כי 16.7% ממשקי הבית עורכים את קניותיהם בחנות אחת - בהשוואה ל-12.6% לפני כשנה. יצויין, כי רבע ממשקי הבית בישראל עורכים את קניות המזון שלהם בשתי חנויות; כ-11% עורכים את קניות המזון שלהם ביותר מ-6 חנויות.
 
יו"ר ועדת השיווק באיגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים מציין, כי שיעור המרכזים את קניותיהם בסופרים הענקיים גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה בינונית – 37%, בהשוואה ל-22% בקרב בעלי ההכנסה הנמוכה.
 
שיעור המרכזים את קניותיהם בשווקים הפתוחים גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה נמוכה – 12%, בהשוואה ל-4% בקרב בעלי ההכנסה הגבוהה.
 
מהסקר עולה עוד, כי שיעור הגברים המרכזים את קניותיהם בסופרים הענקיים הינו 37% לעומת 28% נשים. שיעור הגברים המרכזים את רוב קניותיהם בשווקים הפתוחים עומד על 11% לעומת 7% נשים.