"רשת אופנה מהגדולות באירופה תבטל עסקה גדולה אם המשלוח לא יצא מישראל עד סוף השבוע"

בעקבות השביתה בנמלים, מנכ"ל אקסטרא פלסטיק להתאחדות התעשיינים: אחת מרשתות האופנה הגדולות באירופה תבטל עסקה בסך של כ- 250 אלף ₪, אם המשלוח לא יצא מישראל עד סוף השבוע, התוצאה - איבדנו לקוח גדול והכסף ירד לטמיון;


00:00 ,02.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בעקבות השביתה בנמלים, מנכ"ל אקסטרא פלסטיק להתאחדות התעשיינים: אחת מרשתות האופנה הגדולות באירופה תבטל עסקה בסך של כ- 250 אלף ₪, אם המשלוח לא יצא מישראל עד סוף השבוע, התוצאה - איבדנו לקוח גדול והכסף ירד לטמיון; מנכ"ל טוטנאור - אם תמשך השביתה עוד שבוע, אוציא חלק גדול מ- 220 עובדיי לחופשה מאונס; מנכ"ל מפעל ברזלן – מוצרנו משמשים חומרי גלם למפעלים אחרים בעולם, אי אספקת הסחורה במועד, תגרום להפסקת ההתקשרות איתנו.

אחת מרשתות האופנה הגדולות באירופה תבטל עסקה בכ-250 אלף ש"ח, אם המשלוח לא יצא מישראל עד סוף השבוע. התוצאה תהיה אובדן לקוח גדול וכסף שירד לטמיון, השקיות מודפסות עם לוגו של החברה ולא ניתנות לשימוש אחר. כך מסר להתאחדות התעשיינים יחיאל טייטלבאום, מנכ"ל אקסטרא פלסטיק.

הוא מסר עוד כי בנוסף, תקועות בנמל 6 מכולות המיועדות ליצוא לאנגליה ולארה"ב והן מכילות שקיות בשווי של כ-750 אלף ש"ח, לחברה התחייבות לספק את הסחורה בתאריכים קבועים. כמו כן תקועות בנמל סחורות מיבוא עבור המפעל שלו. מדובר בחומרי גלם שאי אפשר בלעדיהם ואי אפשר להשיגם בארץ. טייטלבאום הזהיר, כי באם השביתה תימשך עוד שבוע הוא יאלץ להוציא עובדים לחופשה מאולצת, ודווקא בתקופה הבוערת שמחכים לה כל השנה, לפני הכריסמס.

הוא התריע, כי השביתות הופכות את ישראל ומפעליה לכאלו שאין לסמוך עליהם והתוצאה תהיה שהסוכנים בחו"ל יפסיקו להעביר הזמנות. וכל זאת בנוסף לחשש הקודם של הלקוחות שישראל נמצאת במצב מלחמה ואין לסמוך על האספקות ממפעליה, ולכן מעדיפים להעביר הזמנות למדינות אחרות.

מפעל אקסטרא פלסטיק ממוקם בשדרות ומעסיק כ-140 עובדים.

רן טוטנאור - מנכ"ל חברת טוטנאור מסר להתאחדות התעשיינים, כי אם תמשך השביתה עוד שבוע, יאלץ להוציא חלק גדול מ-220 עובדיו לחופשה מאונס.

הוא הוסיף, כי עד סוף השבוע יתקעו במפעל 4 – 5 מכולות המיועדות ליצוא לארה"ב, אוסטרליה, ניגריה. מדובר באוטוקלבים (מכשירי עיקור לחדרי ניתוח). שווי הסחורה מוערך בכ-3.5 – 5 מליוני ש"ח.

בנוסף, יש לחברה התחייבות כספיות של הלקוחות בחו"ל, לפיהם אם לא תישלח הסחורה מישראל בזמן, יבוטלו הערבויות וירדו לטמיון, וכך ישאר המפעל ללא ערבות כספית כאשר אין לו בעצם מה לעשות עם הסחורה.

במצב כזה, אומר טוטנאור מפסידים גם את הלקוח וגם את הסחורה.

נתן להב – מנכ"ל מפעל ברזלן מסר להתאחדות התעשיינים, כי מוצריו משמשים חומרי גלם למפעלים אחרים בעולם ואי אספקת הסחורה בזמן תגרום להפסד הלקוחות בחו"ל.

הוא מסר, כי במפעל תקועים 12 - 18 קונטיינרים המכילים חוטים מגלוונים בשווי של כ-1 מליון ש"ח, המיועדים ליצוא לאירופה, ארה"ב, אוסטרליה, ניו זילנד ודרום אמריקה. מידי יום מצטברת תוצרת גמורה של עוד כ-10 קונטיינרים.

המפעל בבית שמש מעסיק 90 עובדים ב-3 משמרות ובעוד שבוע יאלץ להוציא עובדים לחופשה מאונס באם תמשך השביתה.

הוא הוסיף, כי המפעל עובד בהליך יצור רציף (24 שעות ביממה ללא הפסקה). העובדה כי 100% מחומרי הגלם של המפעל הינם מיבוא - הפסקת תהליך היצור כתוצאה ממחסור בחומרי גלם או כתוצאה ממלאי תוצרת גמורה שלא ניתן לשלוח אותה, תגרום למפעל נזקים כספיים כבדים וביזבוז אדיר של אנרגיה ופחת.

להב הוסיף, כי מלבד נזקים אלו, גורמת השביתה גם לנזק תדמיתי. הוא אמר להתאחדות התעשיינים, כי: "אנו נלחמים 3 שנים מאז פרוץ האינתיפאדה על שמירת הלקוחות בחו"ל, ועושים מאמצים גדולים לשכנע את הלקוחות שהמצב הביטחוני לא יפגע באספקת הסחורות. לקוח שלא יקבל את הסחורה בזמן יוותר עלינו ויהיה קשה מאוד לרכוש מחדש את אמון הלקוחות, דבר שיסב נזקים אדירים".