רשות המסים: שולמו כ-350 מיליון ש"ח פיצוי לבעלי עסקים מתחומי התעשייה, מסחר ושירותים

מנהל רשות המסים הודיע כי למעלה מ-10 אלפים תביעות בגין נזק ישיר לרכוש הוסדרו עד כה. שולמו כ-350 מליון ש"ח לבעלי עסקים מתחומי התעשייה מסחר והשירותים בגין הנזקים העקיפים בחודש יולי


00:00 ,11.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל רשות המסים הודיע כי למעלה מ-10 אלפים תביעות בגין נזק ישיר לרכוש הוסדרו עד כה. שולמו כ-350 מליון ש"ח לבעלי עסקים מתחומי התעשייה מסחר והשירותים בגין הנזקים העקיפים בחודש יולי
 
מנהל רשות המסים, ג'קי מצא, הודיע היום כי בחלוף 4 שבועות מסיום הלוחמה כבר למעלה מ- 10 אלפים תביעות בגין הנזקים הישירים שנגרמו מהלוחמה באזור הצפון למבנים ורכוש, כבר הוסדרו, ומלוא הפיצוי עבורן כבר הועבר לחשבון הבנק של הניזוקים.
 
עוד הודיע מצא כי רשות המסים שמה לה ליעד להשלים עד לערב ראש השנה את הטיפול בחלק הארי של התביעות, כ -70% בקירוב. כמו כן, גם במהלך תקופת החגים, למרות החופשה המרוכזת של עובדי המדינה, תימשך העבודה האינטנסיבית במוקדים. סה"כ הסכום ששולם עד כה בגין הנזקים הישירים לרכוש עומד על כ-50 מליון ₪ (הסכום אינו כולל שיפוצים המתבצעים על ידי החברות המטפלות בשיקום מבני ציבור, בניינים שלמים שנפגעו וכד'). 
 
מצא ציין כי היקף הנזקים, שנגרמו לרכוש בכל יישובי הצפון איתו מתמודדת הרשות, חסר תקדים בהיקפו. הטיפול בתביעות לפיצוי בגין הנזקים מבוצע במסגרת מבצע "השבת המצב לקדמותו", עליו הכריז עם סיום הלוחמה. מערך עובדי קרן הפיצויים, המונה בשגרה עובדים ספורים בלבד, עובה על ידי מאות עובדים שגויסו מהיחידות השונות של הרשות, שהוקצו בלעדית למשימה והם פועלים מתוך 7 מוקדים אזוריים ברחבי הצפון.
סה"כ הוגשו עד היום כ-21 אלף תביעות על נזק לרכוש. מתוכן, כ-17 אלף תביעות בגין נזק למבנים, כ-3,000 תביעות בגין נזק לרכבים והיתר נזקים ישירים לחקלאות, ציוד אישי ואחר. יצוין כי מרבית התביעות הוגשו על ידי תושבים שחזרו לביתם לאחר סיום הלוחמה, כאשר ב-14 באוגוסט עמדה מצבת התביעות על כ-8,000 בלבד. כמו כן, מטפלת הרשות במאה משפחות שביתן נפגע ונמצא מסוכן למגורים עד להשלמת השיפוצים. במסגרת זו מתארחים בבתי מלון בשלב זה כארבע מאות איש.
 
בנוסף ממשיכה הרשות בטיפול בתביעות בגין הנזקים העקיפים שנגרמו לעסקים, לחקלאים ולמלונאים בצפון. במוקד המיוחד שהוקם בקריית הממשלה בתל אביב בו מרוכזות כל התביעות בגין נזק עקיף, הנותן גם מענה טלפוני לשאלות בתחום, פועלים כ-150 עובדים. עד כה אושרו ושולמו, כ-25 אלף תביעות לפיצוי בענפי המסחר התעשייה והשירותים בגין הנזקים בימי הלחימה בחודש יולי. זאת, מתוך סה"כ 39 אלף תביעות שהוגשו עד כה. מצא הדגיש כי בהסכם שהווה בסיס לתשלום הפיצויים לבעלי עסקים בגין אובדן שכר ורווח בימי הלחימה בחודש יולי התחייבה רשות המסים להעביר את התשלומים בגין תביעות שיוגשו תוך 20-25 ימים ממועד אישור התביעה. הרשות עמדה בהתחייבות וכיום היא מעבירה את התשלום תוך 15 יום, זמן קצר מהזמן אליו התחייבנו.

סה"כ שולמו כ-350 מליון ש"ח לבעלי עסקים מתחומי התעשייה מסחר והשירותים בגין הנזקים העקיפים בחודש יולי. כמו כן הוגשו לרשות במהלך אוגוסט כ-700 תביעות לפיצוי בענף המלונאות שאת הפיצוי בגינן יתחילו לשלם בימים הקרובים.
 
יצוין כי התקנות שיאפשרו תשלום פיצויים בגין הנזקים לעסקים בחודש אוגוסט והמבוססות על ההסכם שנחתם בעניין ביום חמישי האחרון, יובאו לאישור ועדת הכספים הבוקר.
 
מנהל רשות המסים מר ג'קי מצא הביע את תודתו והערכתו הרבה למאות העובדים המקדישים מאמצים כבירים בכדי לתת מענה מהיר לכל האזרחים ובעלי העסקים שנפגעו מהלחימה בצפון, לאפשר לתושבים לחזור במהירות לשגרת יומם בבתיהם שניזוקו ולסייע לעסקים לשקם את הנזקים הישירים והעקיפים.