רק ליטא ואונטריו מקדימות

ממוצא תעריף הארנונה לתעשייה בישראל הוא השלישי בגובהו בעולם, ועומד על 84.7 אלף שקל בשנה למפעל. התאחדות התעשיינים מתקוממת


00:00 ,19.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

תעריף הארנונה בישראל לתעשייה, הוא השלישי בגובהו בעולם

תעריף הארנונה בישראל לתעשייה הוא השלישי בגובהו בעולם - כ- 84.7 אלף שקל בממוצע בשנה למפעל. כך עולה מבדיקת אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים.

דווקא מדינות שנחשבות כמעצמות תעשייתיות, שמעודדות מפעלים לפעול בשטחן, דואגות לשמור על ארנונה נמוכה יחסית. כך, בארצות הברית ממוצע תשלום הארנונה לשנה למפעל עומד על כ- 20 אלף שקל, פחות מרבע מתשלום הארנונה בישראל; באנגליה ממוצע תשלום הארנונה למפעל עומד על 12 אלף שקל בלבד.

המדינות היחידות שעוקפות את ישראל בגובה הארנונה בממוצע למפעל הן ליטא ואונטריו (פרובינציה בקנדה), שם הארנונה המשולמת גבוהה במעט מ-90 אלף שקל בשנה.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום צביקה אורן אמר בעקבות הנתונים על יוקר הארנונה בישראל: "הארנונה הגבוהה מדכאת צמיחה של התעשייה בישראל. זהו מס כבד, שגם תעשיין שלא מרוויח נאלץ לשלם. התאחדות התעשיינים תעשה ככל שביכולה בכדי להוריד את עלויות הארנונה. זאת על ידי קביעה בחוק של שיטת גביית הארנונה והפסקת הפעילות של ועדת החריגים".

עוד עולה מניתוח גובה הארנונה המשולמת כיום בישראל ביחס לשווי הנכס, כי תשלומי הארנונה השנתיים מהווים כ-1.7% משווי הנכס בממוצע, כאשר ממוצע המדינות עומד על 0.81%. תוצאות אלו מאששות את טענות התעשיינים, כי נטל המס בארץ גבוה ביחס לארנונה הנגבית במדינות מפותחות בעולם.