רכש כחול לבן: שר התמ"ת פנה לשר השיכון

ביקש מהשר אטיאס להתייחס לתלונה שנשלחה על ידי מנכ"ל התאחדות התעשיינים למנכ"ל משרד השיכון בנוגע לבקשתה של חברה ישראלית לקבל מפרט טכני של משנק אלקטרוני


00:00 ,23.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ביקש מהשר אטיאס להתייחס לתלונה שנשלחה על ידי מנכ"ל התאחדות התעשיינים למנכ"ל משרד השיכון בנוגע לבקשתה של חברה ישראלית לקבל מפרט טכני של משנק אלקטרוני
 
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר פנה לאחרונה לשר השיכון וביקש ממנו להתייחס לתלונה שנשלחה על ידי מנכ"ל התאחדות התעשיינים למנכ"ל משרד השיכון.
 
ממכתב מנכ"ל ההתאחדות עולה כי חברת "אלתם עין השופט", המייצרת משנקים אלקטרונים לנורות פריקה בלחץ גבוה, הכוללים תקשורת, מנסה החל מראשית שנת 2009 לקבל את אישור משרד השיכון על מוצריה.
 
כמו כן, לפי הנטען במכתב האמור, החברה אינה מצליחה לקבל ממשרד השיכון, למרות מאמציה ובקשותיה, מפרט טכני מסודר המכיל את כל דרישות המשרד ואשר בהסתמך עליו יוכלו הספקים להגיש את מוצריהם לאישור.
 
כן עולה ממכתב מנכ"ל התאחדות התעשיינים, כי משרד השיכון אישר בתחילת 2009 באופן בלעדי יבואן ציוד - בלי שנעשה פרסום לדבר ובלי שנערכה בחינה של יצרנים נוספים.
 
במכתבו מציין שר התמ"ת כי "מכיוון שנושא הקטנת האבטלה ויצירת מקומות עבודה הוא המשימה המרכזית של משרדי, איני חוסך מזמני בכל מקום בו אני רואה אפשרות לעזור למפעלים במאבקם להגדלת מכירותיהם ובמיוחד כאשר מדובר ברכישות של משרדים ממשלתיים, אשר צריכים לשמש דוגמה לשאר הגורמים הכלכליים במשק".
 
השר בן אליעזר הוסיף כי כל פעילות תעשה בכפוף להסכמים הבינלאומיים שישראל צד להם.
 
יצוין כי בדיקה שנערכה במשרד התמ"ת העלתה כי כל הסטת יבוא של 1 מיליארד שקל לקניות מקומיות, יוצרת 2,750 מקומות עבודה חדשים.