רימון בן שאול: בנק ישראל פעל נכון בהורידו את הריבית; זהו צעד בכיוון הנכון.

בנק ישראל פעל נכון בהורידו את הריבית ולו באופן סמלי. כך אומר רימון בן שאול, יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל קונרס טכנולוגיות. החלטה זו של בנק ישראל הינה בכיוון הנכון, זאת בעקבות המיתון החריף שבו נמצא המשק


00:00 ,24.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בנק ישראל פעל נכון בהורידו את הריבית ולו באופן סמלי. כך אומר רימון בן שאול, יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל קונרס טכנולוגיות.

בן שאול מציין, כי החלטה זו של בנק ישראל הינה בכיוון הנכון, זאת בעקבות המיתון החריף שבו נמצא המשק.

בן שאול ציין, כי מדד חודש נובמבר שהצביע על ירידה חדה במחירים ואישור התקציב בשבוע שעבר, יצרו את התנאים המתאימים לתהליך של הורדה הדרגתית בריבית. צעד זה של בנק ישראל הינו הכרחי על רקע התנאים שנוצרו ולאור המיתון העמוק, ואין חשש שיפגע בריבית המשק.

יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים מציין, כי אין עוררין על כך כי הבעייה המרכזית של המשק היא המיתון המעמיק בו אנו שרויים, אך הריבית הגבוהה מהווה כיום את אחד הגורמים המעיקים, יותר מכל, על המגזר העסקי.

בן שאול מציין, כי גם בארה"ב הוריד נגיד הבנק המרכזי את הריבית ב-0.5% לאחר אינפלציה גבוהה יחסית. גם הבנק המרכזי של האיחוד האירופאי נקט בצעד דומה והוריד אף הוא את הריבית ב-0.5%.

כלכלני התאחדות התעשיינים מציינים, כי פער הריבית כיום (לפני הורדת הריבית האחרונה) בין ישראל לבין ארה"ב הינו גבוה ומגיע ל-7.85% ובין ישראל לאירופה הוא מגיע ל-6.35%.