רונית קן פורשת מתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים

קן הייתה האישה הראשונה שמונתה לתפקיד אותו מילתה במשך שש שנים. קן: אני בטוחה שרשות ההגבלים העסקיים תמשיך להיות המגן הקדמי של התחרות במשק הישראלי


00:00 ,16.11.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

קן הייתה האישה הראשונה שמונתה לתפקיד אותו מילתה במשך שש שנים. קן: אני בטוחה שרשות ההגבלים העסקיים תמשיך להיות המגן הקדמי של התחרות במשק הישראלי
 
הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, הודיעה היום לשר התמ"ת בנימין בן אליעזר על רצונה לסיים את כהונתה כממונה על הגבלים עסקיים.
 
ממשרד התמ"ת נמסר כי, קן היא האישה הראשונה אשר מונתה לתפקיד הממונה על הגבלים עסקיים בשנת 2005, וזוהי השנה השישית והאחרונה לכהונתה. טרם מינויה, כיהנה כסמנכ"ל לסחר חוץ במשרד התמ"ת ונספח מסחרי בשגרירות ישראל בלונדון. במהלך כהונתה, קידמה את רשות ההגבלים העסקיים במישור הניהולי והארגוני, העצימה את יכולותיה בתחום החקירות והובילה לשורה של הישגים בתחום התחרות לרווחת הצרכנים והמשק. 
 
עוד נמסר כי, הנושאים המרכזיים שקודמו על ידי הממונה במהלך כהונתה כוללים אישור הצעת חוק בנושא קבוצות ריכוז והבעיות התחרותיות הקיימות בשווקים אלה, קביעת הסדרים כובלים להעברת מידע על עמלות הבנקים. הממונה קידמה הסדר סליקה צולבת בין חברות כרטיסי האשראי.
 
בנוסף, פעלה קן להחלת חוק ההגבלים העסקיים על תחום ההובלה האווירית, במטרה להביא לפתיחתו של התחום לתחרות. חוק ההגבלים העסקיים תוקן על מנת לאפשר בחינת התחום ובהמשך הותקן פטור סוג המגדיר את סוגי ההסכמים שאינם פוגעים בתחרות. משמעות התיקון היא כי, הסכמים בין חברות תעופה הפוגעים בתחרות לא יאושרו. בעקבות בדיקת הרשות לא אושרו הסכמים אשר פגעו בתחרות וגרמו לעליות מחירים בקווים בהם התקיימו.
 
בתקופת כהונתה התנהלו שורה של תיקים פלילים בבתי המשפט ובהם קרטל הגז, קרטל המעטפות, קרטל הרמזורים, קרטל חטיפי בריאות, ועוד שורה של תיקים. הוגש כתב אישום בגין הפרה של תנאי מיזוג וניסיון להסדר כובל כנגד שופרסל ומנהליה הבכירים, נפתחו חקירות בחשד לקיומו של קרטל בתחום מדי המים וחשדות לקיומו של קרטל בלחם.
 
שר התמ"ת הודה לקן על תרומתה לקידום התחרות והגנת הצרכן בישראל והביע את הערכתו להישגים המשמעותיים אותם הובילה בתפקידה האחרון. ״בשנים האחרונות הצליחה הרשות להגבלים עסקיים לקדם אכיפת החוק, שמירה על התחרות ורווחת הצרכן. התחרות היא אחת מהדרכים להתמודד עם המשבר הכלכלי ועל כן תפקיד הרשות הוא מרכזי וחשוב במיוחד בימים אלו״.
 
קן מסרה בתגובה כי "נפלה בחלקי זכות גדולה להוביל את רשות ההגבלים העסקיים בתקופה כלכלית סוערת להישגים בתחום התחרות לטובת הצרכן הישראלי והמשק בכללותו. אני בטוחה שרשות ההגבלים העסקיים תמשיך להיות המגן הקדמי של התחרות במשק הישראלי."