רון תומר לתעשיינים: יישמו מחדש את עקרונות ״מגן תעשייה״

נשיא התאחדות התעשיינים לא מחכה לממשלה: ״לאור ההתפרצות המחודשת של נגיף האומיקרון, המלצנו לכלל התעשייה הישראלית וההייטק, הכוללים חצי מיליון עובדים, ליישם מחדש את עקרונות ״מגן תעשייה״ במטרה לאפשר המשכיות ייצורית״


11:49 ,20.12.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

על רקע ההתפרצות המחודשת של נגיף האומיקרון, נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, לא מחכה לממשלה, והבוקר המליץ לכלל התעשייה הישראלית וההייטק, שהנם המעסיקים הפרטיים הגדולים ביותר במשק ומעסיקים באופן ישיר יותר מחצי מיליון עובדים, ליישם מחדש את עקרונות תוכנית ״מגן תעשייה״ שיזמה התאחדות התעשיינים עם פרוץ משבר הקורונה, במטרה לאפשר המשכיות ייצורית.

 

היישום נדרש גם לאור חוסר הוודאות בדבר מידת ההגנה החיסונית מפני זו האומיקרון. בשל כך בתעשייה ממליצים לנקוט בגישה מניעתית, לפיה בחשיפה לחולה, גם עובדים נושאי תו ירוק יידרשו לבידוד מניעתי בן 3 ימים/ או עד הצגת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה, או לבידוד.

 

יישום התוכנית נדרש גם על מנת להיערך לחורף בו השילוב של השפעת והקורונה צפויים להגדיל את מספר הבידודים וההיעדרויות ולסכן את יכולת המשק לפעול ואף להביא למחסור אפשרי במוצרים חיוניים.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר: ״כמו בעבר אנו לוקחים מנהיגות בהובלת הסקטור העסקי לתפקוד לצד הקורונה. האומיקורון הוא עדיין בגדר תעלומה ועדיין הצעדים המומלצים יאפשרו למפעלים לפעול תחת האיום והחוסר וודאות בצורה מיטבית תוך שמירת החוסן היצרני ושרשראות האספקה לציבור״.