רון תומר: התפשטות הנגיף עלולה להעמיד בסכנה מיידית את יכולת הייצור

נשיא התאחדות התעשיינים מתריע כי ללא היערכות משקית מתאימה התפשטות הנגיף עלולה להביא להיעדרויות עובדים מאסיבית ולפגיעה בשרשראות האספקה


13:40 ,26.12.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, מתריע: ״התפשטות הנגיף עלולה להעמיד בסכנה מיידית את יכולת הייצור והשמירה על הרציפות התפקודית בתעשייה ובמשק. זאת, בשל ריבוי הבידודים והחולים הצפוי, אשר ללא היערכות משקית מתאימה עלול להביא להיעדרויות עובדים מאסיבית ולפגיעה בשרשראות האספקה״.

 

התאחדות התעשיינים פרסמה במקביל מסמך המלצות מעודכן עבור ההמשכיות העסקית בתעשייה המותאמות למצב בו אנו מצויים.

 

מהתאחדות התעשיינים נמסר כי ״בשבועות האחרונים מתפשט בעולם, ולאחרונה גם בישראל, זן האומיקרון של נגיף הקורונה. על פי המידע שנצבר עד כה מדובר בזן בעל כושר הדבקה גבוה ומהיר במיוחד אשר יעילות החיסון כנגדו טרם הוכחה ומידע קיים מראה כי היעילות חלקית בלבד. לפי הנחיות משרד הבריאות הנוכחיות, גם נושאי תו ירוק שנחשפו לחולה בזן האומיקרון מחוייבים בבידוד. לאור החשש מפני איום אפשרי על רציפות היצור ובמטרה למנוע התפשטות של הנגיף בתעשיה אנו מביאים בפניכם עידכון להמלצות ההמשכיות העסקית בתעשייה המותאמות למצב בו אנו מצויים. לאור חוסר הודאות בו אנו מצויים ההמלצות להלן נוקטות בגישה מניעתית ומחמירה במטרה לצמצם ככל הניתן פגיעה אפשרית ברציפות היצור לצד שמירה על בריאות העובדים ומניעת ההתפשטות וההדבקה, גם תחת החמרה במצב התפשטות נגיף הקורונה. המלצתנו היא להטמיע אותם לאלתר״.

 

בין ההמלצות: אפיון והגדרת פעילויות הליבה ההכרחיות להמשך רציפות עסקית בשרשרת האספקה; אבחון עובדים חיוניים במחלקות בדגש על פעילויות הליבה; הפרדה בין עובדים חיוניים בתפקיד זהה; בחינת מקורות ומלאי חומרי הגלם; איתור מקורות גיבוי, ניתור ומעקב אחרי אתגרים בשילוח ושינוע; הצטיידות בציוד מיגון: מסיכות, ערכות בדיקה, חומרי חיטוי וכדו, בקרה אחר כניסת עובדים ו/או מבקרים – חובת הצגת תו ירוק ו/או בדיקת קורונה שלילית ועוד.