רון תומר בוועדת הכספים: המשך העלאת הריבית יוביל לגל של התייקרויות

נשיא התאחדות התעשיינים בוועדת הכספים: ״לא צריך לחכות לתאונה בכדי להאט - צריך לעצור את ספירלת הריבית. 2.1% זו צמיחה זעומה לנפש ואם אנחנו ננטרל אותה על ידי העלאת הריבית בכל פעם, זה יפגע בכלכלה״


12:03 ,28.11.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, אמר הבוקר בוועדת הכספים של הכנסת, במסגרת הדיון על הריבית: ״אמנם המשק הישראלי במצב טוב אבל המגמה מאד מדאיגה. הממוצעים לא משקפים את הפערים שנפתחו בין האזרחים וגם בין עסקים שבמינוף גבוה והם בסכנה קיומית. הדבר יוביל לעצירה וקריסת עסקים ופגיעה בתחרותיות ובתעסוקה במשק.

 

״יש חשש לעצירה וקיטון בתוצר דבר שיפגע באפשרות ההוצאה התקציבית בשנים קדימה ועיכוב בהשקעות חשובות במשק. מדדי המזון והאנרגיה עלו בשיעור מתון בארץ ועל כן יש לעצור את המרוץ של העלאות הריבית שכבר השיג את הריסון המשקי הנדרש ולמתן את הפגיעה בציבור ובעסקים.

 

״מדיניות הריבית הנוכחית נכון להיום הנה הרסנית למשק ורק פוגעת באופן דרמטי בתוצר. 2.1% זו צמיחה זעומה לנפש ואם אנחנו ננטרל אותה על ידי העלאת הריבית בכל פעם, זה יפגע בכלכלה.

 

״כולם מדברים על ספירלת השכר - אני מדבר על ספירלת הריבית. המשך העלאתה של הריבית עלול להוביל לגל של התייקרויות במשק ואנו כבר מרגישים את ההשפעה שלה״.

 

בסיום דבריו קרא נשיא ההתאחדות לנגיד בנק ישראל לפעול באיזון. ״עשית הרבה בהעלאות הריבית עד כה, אך כעת יש לתת למשק להתאזן ולעסקים להתארגן. סביר להניח שנגלה שרמת הריבית הנוכחית מספיקה״.