רב-בריח תטמיע רובוטים של ABB בפס הייצור

החברה תטמיע קו ריתוך אוטומטי מבוסס רובוטים בפס הייצור במפעל באשקלון. הרובוטים יבצעו עבודות ריתוך, פריקה, טעינה והרכבה - מקצועות שיש בהם מחסור משמעותי בכוח אדם בארץ ובעולם


14:17 ,10.06.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת ABB ישראל הודיעה היום על חתימת הסכם עם חברת רב-בריח להטמעת קו ריתוך אוטומטי מבוסס רובוטים בפס הייצור במפעל באשקלון. הטמעת המערכת תחל בעוד מספר חודשים ותסתיים לאחר כשבועיים עד לפעולה מלאה של קו הייצור. שווי העסקה עומד על מליוני שקלים.

 

ההחלטה על התקנת הרובוטים המתקדמים התקבלה לאחר סיור שערכו בכירי רב-בריח במפעל בחו״ל בו מוטמעים רובוטים של ABB. הרובוטים שיוטמעו יוכלו לבצע את פעולות הריתוך באופן מדויק ואחיד, לצד פעולות נוספות שיכולות להוביל לשחיקה ופציעה של עובדים, כמו פריקה, טעינה והרכבה של מוצרים בקו הייצור. 

 

כיום חסרים אלפי עובדי פס ייצור בתעשייה בישראל. הקשיים באיתור עובדים נובעים מכך שהעבודה דורשת מאמץ פיזי, רציפות, דיוק ונעשית במשמרות. המחסור המשמעותי בכוח אדם מקצועי שאמור לעסוק בפעולות רוטיניות מוביל לפגיעה בפריון ועצירת הייצור במפעלים, ייקור עלויות ופגיעה בתחרותיות של המפעלים. כתוצאה מכך מפעלים נסגרים או שפעילותם מועברת לחו״ל.

 

רונן אהרון, מנכ״ל ABB ישראל: ״חברת ABB ישראל ממשיכה לספק פתרונות מתקדמים לשיפור הפריון למפעלים בישראל. רב-בריח מהווה דוגמא לחברה ישראלית שרואה את העתיד לבוא ושהחליטה לקחת את גורלה בידה ולהטמיע אוטומציה מתקדמת בקווי היצור שלה. זהו צעד אסטרטגי שיוביל לשיפור היעילות התפעולית, חסכון ויבטיח את המשך הייצור והנוכחות בישראל״.

 

שמואל דורנשטיין, יו״ר פעיל רב בריח: ״כחלק מהמעבר של רב בריח לתעשייה חכמה 4.0 רב בריח מעצבת ובונה מחדש מחלקות שמופעלות נכון להיום בכוח אדם מיומן ומקצועי ואשר נכון להיום התלות בו לעמידה בלוחות זמנים ובאספקות הינה קריטית, בקווי ייצור חכמים אשר הפעלתם נקייה מאוד, חסכונית מאוד והחלק המקצועי נעשה על ידי רובוטים. ABB ישראל היא שותף ראוי מאוד לפרויקט מהסוג הזה. יחד עם אנשי החברה באירופה, עם ניסיון וידע רב , בנינו את הפתרון הדרוש שיאפשר לרב בריח להתמודד עם האתגרים היום ובשנים הבאות. תודתי לצוות הנהדר ואנו מקווים למספר פרויקטים נוספים בשנה הקרובה״.

 

חברת ABB הינה קונצרן בינלאומי שוויצרי בן יותר מ-130 שנה, הפועל בלמעלה מ-100 מדינות, בעל מחזור של 29 מיליארד דולר נכון לשנת 2019. חברת ABB החלה את פעילותה בישראל עם הקמת התחנה הקיטורית הראשונה בשנת 1936.