ראשי התעשייה הקיבוצית נפגשו עם שר התמ"ת

בפגישה עם השר פואד בן אליעזר ביקשו ראשי האיגוד הרחבת הערבויות ליצוא למזרח הרחוק וכן להרחיב את אזורי העדיפות הלאומית הקיימים


00:00 ,21.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה עם השר פואד בן אליעזר ביקשו ראשי האיגוד הרחבת הערבויות ליצוא למזרח הרחוק וכן להרחיב את אזורי העדיפות הלאומית הקיימים
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, וסגניתו, ח"כ אורית נוקד, נפגשו בסוף השבוע עם ראשי איגוד התעשייה הקיבוצית. בפגישה השתתפו יו"ר האיגוד, יונתן מלמד; מנכ"ל האיגוד, עמוס רבין וכן נחמיה הן ועליזה ברקאי. בנוסף השתתפו בכירי משרד התמ"ת: מנהל מינהל סחר חוץ, בועז הירש; המדען הראשי ד"ר אלי אופר; מנהל מרכז ההשקעות, חזי צאיג ומנהל מטה לפיתוח הנגב והגליל, רן קויתי.
 
מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס רבין, הציג את פעילות התעשייה הקיבוצית והתמודדות המפעלים עם המשבר העולמי. באיגוד חברים כ-300 מפעלים בקיבוצים ומפעלים אזוריים, היקף הייצור השנתי של התעשייה הקיבוצית מסתכם ב-35 מיליארד  שקל בשנה, מתוכם כ-18 מיליארד שקל יצוא לחו"ל. הוא הדגיש שהתעשייה הקיבוצית מהווה גורם מרכזי וחשוב בכלכלה הישראלית ותורמת לצמיחת המשק ופיתוח היצוא.
 
יו"ר האיגוד, יונתן מלמד, ציין שהחוק לעידוד השקעות הון הוא המסלול בו משתמשת רוב התעשייה הקיבוצית והוא מברך על הרחבת החוק השנה ועל התקציבים שהשיג השר בן אליעזר לטובת החייאת המסלול מחדש. מנהל מרכז ההשקעות עדכן על ההשקעות והסכומים שאושרו למפעלים בקיבוצים והביע את שביעות רצונו משיתוף הפעולה. באשר למחקר ופיתוח בתעשייה המסורתית, אמר מלמד כי המסלול הינו קריטי למפעלים וכי הוא מקווה שהמסלול ימשיך להתקיים ולהתפתח. עוד אמר כי יש להרחיב את אזורי עדיפות הלאומית הקיימים.
 
מלמד אמר שבמסגרת ההערכות החדשה בעקבות המשבר מגבירים המפעלים את מאמצי היצוא והשיווק במזרח הרחוק וביקש שמשרד התמ"ת יעמיד באמצעות הבסס"ח ובכלים אחרים ערבויות ליצוא למזרח. הרחבת יעדי היצוא היא מהלך נכון מכל הבחינות ויש לעודד זאת.
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר אמר בדיון כי "כל כלי הסיוע של המשרד עומדים לרשותכם, ואתם צריכים לדעת להשתמש בהם בצורה המיטבית. התעשייה הקיבוצית הוכיחה את חוסנה ברגעים הקשים ביותר של ישראל, ואני בטוח שכך יהיה גם בעתיד".