ראשי הרשויות המקומיות פותחים חזית נגד חוק ההסדרים

בכך מצטרף מרכז השלטון המקומי למעסיקים וראשיו מציינים: לא נאפשר להעביר חוק שיכניס בעלי עסקים וראשי ערים לכלא


00:00 ,17.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בכך מצטרף מרכז השלטון המקומי למעסיקים וראשיו מציינים: לא נאפשר להעביר חוק שיכניס בעלי עסקים וראשי ערים לכלא
 
קואליציה ראשונה מסוגה החלה להירקם בימים האחרונים: ראשי השלטון המקומי מצטרפים לאיגוד לשכות המסחר במטרה לטרפד את הסנקציות הפליליות המוטלות על מעסיקים וראשי הערים הצפויות להיכלל בחוק ההסדרים שיוגש השבוע לכנסת.
 
בפגישת חירום שהתקיימה בין יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, ובין נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, סוכם על מאבק משותף שמטרתו למנוע פתיחת הליכים פליליים נגד ראשי ערים ובעלי עסקים במידה ולא יוכלו לשלם משכורות בזמן, בשל המצב הכלכלי. זאת בנוסף לסנקציות הכלכליות המוטלות על אי תשלום שכר בזמן.
 
עיקר התנגדותם של לין ובוחבוט נוגעת לשינוי שהוכנס על ידי "השולחן העגול" ולפיו יפתחו הליכים פליליים כנגד מעסיק או ראש רשות שלא ישלם שכר בזמן והוא יהיה צפוי למאסר של עד חצי שנה. עוד סוכם בפגישה שהתקיימה בין יו"ר מרכז השלטון המקומי לבין נשיא איגוד לשכות המסחר על שיתוף פעולה שמטרתו לחזק את העסקים בפריפריות ולעודד את המסחר גם מחוץ לערים הגדולות.
 
בוחבוט: "פנינו לשר האוצר בנושא והעלנו את הבעיה בישיבת ועדת הכספים של הכנסת. להערכתנו, אם 'חוק ההסדרים' והקיצוצים הקשים במענקי איזון יצאו אל הפועל, כ-80 רשויות יקרסו ועשרות ראשי רשויות שהתנהלותם תקינה, יאלצו להפסיק את התנהלות הרשות ובכלל זה לשלם משכורות לעובדים. אם הממשלה תמשיך לקצץ ולמוטט רשויות, ודאי שיהיו כאלו שלא יוכלו לשלם שכר. אני אמליץ לראשי הרשויות שיסגרו את הרשות ויחזירו את המפתחות לשר הפנים, כדי שלא ישלחו למאסר על לא עוול בכפם".
 
לין: "אם עד כה נראה היה שמדובר בשינויי חקיקה מרחיקי לכת עבור המגזר העסקי, הרי שגם ראשי הרשויות צפויים להינזק, עלולים להיפתח נגדם הליכים פליליים. וזאת רק אם מפאת בעיות תקציביות הם התקשו בתשלומי השכר במועדם".
 
לדברי בוחבוט ולין, לא יעלה על הדעת שדווקא בתקופה קשה זו בה מאות אלפי עסקים נלחמים על קיומם ורשויות מקומיות נאלצות להתמודד עם קיצוצי תקציב דרמטיים, הכנסת והממשלה ישלחו את אותם אנשים לכלא אם לא הצליחו לעמוד בתשלומי משכורות.
 
לין: "לאיזה טירוף הגענו. זוהי מגמה מסוכנת ביותר שהופכים מעסיקים מהמגזר הפרטי ומהמגזר הציבורי לעבריינים פליליים. תחום דיני העבודה לא צריך להיות בתחום המשפט הפלילי, זהו בתחום המשפט האזרחי. על חברי הכנסת להבין שראשי הרשויות מתנגדים לחקיקה המטורפת הזו ולהתנגד לסנקציה הפלילית על הלנת שכר". 
 
עוד סוכם בפגישה, כי איגוד לשכות המסחר יסייע לעסקים קטנים בפריפריה העומדים בפני קריסה.