ראשי המגזר עסקי מתאחדים ויפעלו מעתה יחד

ראשי המגזר העסקי יתאחדו בשיתוף מלא תחת ארגון אחד - נשיאות המגזר העסקי. בין הצעדים אותם יקדמו: דרישה לתקציב מדינה שנתי ותוכנית כלכלית עם כיווני פעולה ויעדים ברורים שימנעו קריסה כלכליתה. נפגשו הבוקר ראשי המגזר העסקי עם נגיד בנק ישראל


11:36 ,18.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

לראשונה מזה שנים, התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר והתאחדות הקבלנים בוני הארץ מצטרפים מחדש לנשיאות המגזר העסקי. ההחלטה להתאחד הגיעה על רקע המצב הכלכלי החמור אליו נקלע המשק הישראלי, במטרה להבריא את הכלכלה הישראלית ולחייב את הממשלה לקבל החלטות גורליות להבטחת עתיד המשק. בין הצעדים אותם יקדמו: דרישה לתקציב מדינה שנתי ותוכנית כלכלית עם כיווני פעולה ויעדים ברורים שימנעו קריסה כלכלית. הידוק תקציבי ממשלה ובחינה מחדש של התמריצים ותוכנית שיקום ברורה הכוללת חיזוק התעשייה המקומית. 

 

במסגרת האיחוד נקבע כי יו״ר המגזר העסקי, דובי אמיתי, ונשיא המגזר העסקי, רון תומר יפעלו ביחד לקידום נשיאות המגזר העסקי אל מול גורמי השלטון וגורמי הכלכלה, ובנוסף אמיתי ינהל את נשיאות המגזר העסקי ותומר ייצג את הארגון כלפי גורמי חוץ בינלאומיים.

 

הארגון המאוחד יכלול כעת תחתיו 15 ארגוני מעסיקים, שמייצגים את רוב המעסיקים במגזר הפרטי בישראל: התאחדות התעשיינים, התאחדות האיכרים, איגוד לשכות המסחר, התאחדות הקבלנים בוני הארץ, התאחדות המלונות, ארגון חברות משאבי האנוש, ארגון חברות הניקיון, להב - לשכת ארגוני העצמאים, איגוד הבנקים, איגוד חברות הביטוח, התאחדות המלאכה והתעשייה, התאחדות תעשייני היהלומים, ארגון חברות האבטחה, איגוד בתי ההשקעות והתאחדות ענף הקולנוע.

 

בצעד ראשון שלאחר החתימה על האיחוד, נפגשו הבוקר חברי נשיאות המגזר העסקי עם נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, במלון הילטון תל אביב, במטרה לדבר על האתגרים וההזדמנויות בכלכלת ישראל בעת הנוכחית.

 

פרופ׳ אמיר ירון, נגיד בנק ישראל, התייחס לאיחוד ואמר: ״מהלך חשוב שיסייע למדינה לעמוד באתגרים הכלכליים הגדולים שבפניה״.

 

יו״ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי בירך על חזרת הארגונים ואמר: ״עתיד הכלכלה וחוסנה של המדינה תלויים במגזר העסקי. המצב הכלכלי, הבטחוני והאזרחי בישראל מחייב את כולנו לפעול אחרת- ביד אחת, בנחישות ובאחריות. שילוב הכוחות נועד לחייב גם את הממשלה לקבל החלטות גורליות שיוציאו אותנו מהמשבר הקשה כדוגמת תקציב מדינה שנתי ויזרעו מחדש זרעים  של צמיחה עם יעדים ומדדים. נשיאות המגזר העסקי פועלת כל העת מצד המעסיקים ליצירת וודאות במשק ונמשיך לפעול למען שמירה על האינטרס המשותף. אני מבקש להודות לשחר תורגמן על תפקידו המשמעותי בהחזרת הארגונים לארגון הגג של המעסיקים״.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ונשיא המגזר עסקי, ד״ר רון תומר: ״לאור התקופה הקשה והמטלטלת שהמשק הישראלי עובר, הרגשנו כי זוהי המחויבות שלנו לאחד כוחות ולצאת ביחד דרך חדשה. דרך שבה כולנו נפעל יחדיו בשביל ליצור למען תושבי מדינת ישראל מציאות כלכלית אחרת וטובה יותר ולפעול במאוחד כדי לוודא שממשלת ישראלית מייצרת תקציב אחראי תוך צמצום הגרעון מחד ועם מנועי צמיחה לכלכלה מאידך. למרות המלחמה, המשק הישראלי מעולם לא הפסיק לפעול, ואני בטוח כי אם נפעל יחדיו באופן מתואם לקידום הכלכלה, נצליח להוביל אותנו שוב לעבר שגשוג וצמיחה״.