ראשי הארגונים הכלכליים מודאגים מהכוונה להעלות את שכר המינימום

נשיאות לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בישיבתה מיום 11.4.2006 בערב, הביעה דאגה מהכוונה המסתמנת להעלות את שכר המינימום


00:00 ,16.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיאות לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בישיבתה מיום 11.4.2006 בערב, הביעה דאגה מהכוונה המסתמנת להעלות את שכר המינימום.
 
נשיאות לשכת התאום סבורה, כי הדרך הנכונה לטפל בצמצום הפערים ובבעלי ההכנסה הנמוכה היא באמצעות הנהגת מס הכנסה שלילי שתבטיח תוספת הכנסה לבעלי הכנסות נמוכות, זאת מבלי לגרור את כל סולם השכר במשק כלפי מעלה, דבר שיקטין את כושר התחרות של המשק הישראלי ויעמיק את האבטלה.
 
יחד עם זאת ובעקבות המו"מ הקואלציוני המתנהל בימים אלה, קוראת לשכת התאום לנושאים ונותנים לגלות אחריות ולהעביר את הדיון בנושא שכר המינימום לוועדה שתורכב מנציגי הממשלה, המעסיקים והעובדים. ועדה כזו, תוכל להמליץ לממשלה על הדרך הנכונה לפעולה, טוענת נשיאות לשכת התאום.
 
בישיבה נכחו: שרגא ברוש- יו"ר לשכת התאום ונשיא התאחדות התעשיינים,אבי אלה – נשיא התאחדות המלונות, אהרון כהן – נשיא התאחדות הקבלנים, זאב וינר – נשיא לשכת ארגוני העצמאים ויהודה אלחדיף – נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה הזעירה.
 
יצויין, כי מתחשיב שערכו כלכלני התאחדות התעשיינים מתברר, כי העלאת שכר המינימום ל-4,500 שקל בחודש, תביא לתוספת עלות שנתית של כ-26 מיליארד שקל לכלל המעסיקים במשק, (מתוך זה – העלות השנתית לסקטור העסקי נאמדת בכ-18. 3 מיליארד שקל). מנגד, העלות הכוללת למשק בהנהגת מס הכנסה שלילי, שיתן לעובדים הטבה זהה, נאמדת בכ- 12 מיליארד שקל לשנה, ( 54% פחות מהעלות למשק בגין העלאת שכר המינימום ל04,500 שקל לחודש).