קשרים עסקיים בין אנשי עסקים מחיפה ומג'נין

ביקור של אנשי עסקים מג'נין ביוזמת לשכת המסחר חיפה הניב קשרים בין בעלי עסקים מחיפה ומג'נין. עודד פלר: "קשרים בין אנשי העסקים הם הבסיס לדו שיח ולדו קיום"


00:00 ,02.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ביקור של אנשי עסקים מג'נין ביוזמת לשכת המסחר חיפה הניב קשרים בין בעלי עסקים מחיפה ומג'נין. עודד פלר: "קשרים בין אנשי העסקים הם הבסיס לדו שיח ולדו קיום"
 
קבוצה של אנשי עסקים מג'נין ביקרה בחיפה, ביוזמת לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון. במהלך הביקור נערכו מפגשים אישיים עם עשרות אנשי עסקים ישראלים ונוצרו קשרים עסקיים.
 
נשיא לשכת המסחר, עודד פלר, אמר לאורחים כי הוא מקווה כי מפגש זה, ואלה שיבואו אחריו, יביאו להיכרויות חדשות, לא רק של המשתתפים בפועל במפגשים, אלא גם של חבריהם. "קשרים בין אנשי העסקים הם הבסיס לדו שיח ולדו קיום" אמר.
 
יו"ר ארגון סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בחיפה והצפון, יורם ארבל, חבר נשיאות לשכת המסחר, הציע סיוע בכל קושי או בעיה שאנשי העסקים מג'נין נתקלים בהם מול הרשויות השונות.
 
בין השאר, אמרו הסוחרים והתעשיינים מג'נין כי רבים מהם מייבאים סחורות דרך נמל אשדוד בשל הציוד שבו, כגון המשקף, למרות שההובלה היבשתית עולה להם פי שניים ויותר מאשר היבוא דרך חיפה.
 
סמנכ"ל השיווק בנמל חיפה, דוד לאסקי, הציג בפניהם את האפשרויות שפותח בפניהם נמל חיפה, ואמר כי הנמל הוסיף שני ימי אחסנה פטורים מתשלום כדי להקל על אנשי העסקים מהגדה. בנמל חיפה נעשות בדיקות יעילות גם בלי המשקף, אמר לאסקי, ובכל מקרה תוך שנה וחצי יהיה משקף גם בנמל חיפה.
 
מנכ"ל לשכת המסחר, דב מרום, ציין כי קשרי המסחר בין נפת ג'נין לחיפה חשובים לפיתוח כלכלי של האזור כולו ואמר כי בעתיד מתוכנן ביקור גומלין של חברי לשכת המסחר חיפה בג'נין.
 
ביקורם של אנשי העסקים מג'נין נערך בעקבות ביקור של משלחת מג'נין, בראשות מושל ג'נין מוסה כדורא, בלשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון בחודש שעבר. באותו ביקור הוצגו הנתונים הכלכליים של נפת ג'נין והאפשרויות לשיתופי פעולה כלכליים בין אנשי שתי הערים.